ELS REPUBLICANS ESPANYOLS ALS CAMPS NAZIS: ITINERARIS I RESPONSABILITATS. Conferència

Conferència: "Els republicans espanyols als camps nazis: itineraris i responsabilitats". Dimecres, 27 de març, a les 19 h. En el marc de l'exposició Deportats. 60 sabadellencs als camps nazis (1940-1945). A la sala d'actes del MHS.

Grup de republicans espanyols supervivents a l'Appelplatz, davant de les torres de vigilància d'entrada a Mauthausen, ca. 6-22 de maig de 1945 (Francesc Boix / MHC, Amical de Mauthausen) // Visita de Heinrich Himmler al camp de Mauthausen. Vestit de negre, amb un braçalet amb l'esvàstica, el Gauletier (governador) de la província de Linz, August Eigurber. Abril de 1941 (autor desconegut / MHC, Fons Amical de Mauthausen).

Rosa Toran Belver és Doctora en Història i Catedràtica de geografia i història d’institut jubilada. És autora de diverses publicacions, junt amb Cèlia Cañellas, sobre la classe política i l’ajuntament barceloní durant la Restauració, i sobre la participació de les dones als consells municipals durant la guerra d’Espanya. En els darrers anys ha publicat llibres i articles sobre la deportació republicana als camps nazis i ha comissariat diverses exposicions sobre el tema. També és integrant de la Junta de l’Amical de Mauthausen i altres camps.