L'HOLOCAUST EN SET CAIXES. Conferència

Dimecres 24 d'abril

En el marc de l'exposició Deportats. 60 sabadellencs als camps nazis (1940-1945).

La conferència tractarà de l’holocaust jueu durant la Segona Guerra Mundial, a mans del nazisme, prenent com exemple la vida familiar de la conferenciant, d’ascendència jueva.

Al juny de 2014 va publicar el seu primer llibre: Las siete cajas (editorial Circe) (6 edicions) i Les set caixes (Angle Editorial) (6 edicions). Al desembre del 2016 publica el seu segon llibre: La octava caja (Editorial Circe) (2 edicions) i al març del 2017 l’edició en català: La vuitena caixa (Capital Books).

L’any 2015 va rebre el 2n Premi St. Jordi d’Òmnium Cultural (La llança de St. Jordi 2015).

El gener del 2018 TV3 va emetre el documental “Les set caixes”, en base a la seva història familiar, amb un rècord d’audiència notable (més de 600.000 televidents).

LES SET CAIXES

Un testimoni únic sobre l’exili, la deportació i l’Holocaust.

L’autora d’aquest llibre va néixer a Barcelona i va ser educada com a catòlica en l’apostòlica i romana Espanya de Franco. Després de morir la seva mare, Dory Sontheimer descobreix, en un armari de casa seva, set caixes amb fotografies, cartes, passaports i altres documents que li revelen la identitat jueva i la dramàtica història de la seva família, víctima de la persecució i matança de jueus perpetrada pel règim nazi.

Aquesta revelació ha suposat un abans i un després en la vida de la Dory que, encara avui, segueix viatjant arreu del món per completar la investigació sobre un passat que havia quedat sepultat.
Sense floritures retòriques i amb una lluminosa sinceritat, Dory Sontheimer ha escrit un relat que documenta la vida dels jueus refugiats a Espanya i aconsegueix que la seva família retrobi una identitat negada i els diversos membres es descobreixin a si mateixos amb una emoció intensíssima que el lector comparteix fins a l’última paraula.

DORY SONTHEIMER HEILBRUNER

Nascuda l’any 1946 a Barcelona, és Llicenciada en Farmàcia i Òptica a la Universitat de Barcelona (1963-1969), té el Títol Superior de Farmacologia Aplicada al Patronat d'Investigació i Tècnica "Juan de la Cierva" de la Universitat de Barcelona, també el d'intèrpret d'alemany de l'Escola Superior d'Idiomes de Barcelona i ha cursat estudis de narrativa a l’Ateneu Barcelonès.

En termes professionals, a banda dels aspectes vinculats al món empresarial de la farmàcia, des de l’any 2006 es va involucrar en la investigació de la seva història familiar entre els anys 1933 i 1945, arran de la descoberta de la documentació familiar d’alt valor testimonial per poder entendre l’abast de la barbàrie que va significar l’holocaust jueu. En aquest marc va col·laborar en el programa “De Perseguits i Salvats” de la Diputació de Barcelona als anys 2013 i 2014. Des de l'any 2014 ha impartit més de 200 conferències al país i a l’estranger.