DIARIS PERSONALS DE COMBATENTS DE LA GUERRA CIVIL A CATALUNYA. UNA NOVA MIRADA AL CONFLICTE. Conferència

Horari: Dimarts 30 de novembre, a les 18'30 h
Lloc: al Museu d'Història
Preu: gratuït

A càrrec d'Oriol Riart Arnalot, historiador i arxiver.

En el marc de l’exposició temporal “Cartes, dietaris i memòries de guerra i postguerra (1936-1945)”

Lloc: sala d’actes del MHS, carrer de Sant Antoni, 13.

Organitza: Ajuntament de Sabadell / Museu d’Història de Sabadell

Amb el suport de: Diputació de Barcelona / Generalitat de Catalunya

Una conferència sobre els valors documentals dels dietaris personals escrits pels soldats durant la Guerra d’Espanya i el seu interès per a la reconstrucció històrica d’aquells fets en el territori català.

A càrrec d’un pioner de la recerca sobre la Guerra Civil espanyola en base a les fonts documentals primàries escrites pels propis combatents, autor de la tesi doctoral Diaris personals de combatents al front català durant la guerra civil espanyola, presentada l’any 2018 a la Universitat de Barcelona.

confe Oriol Riart interiorweb

El conferenciant: Oriol Riart Arnalot (Esterri d'Àneu, 1978)

Doctor en Historia Contemporània per la Universitat de Barcelona, llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat de Lleida, arxiver i fotògraf.
Ha participat i coordinat diferents projectes relacionats amb la recuperació de la memòria històrica a l’entorn de la Guerra Civil, camp en el que ha publicat diversos articles. També en aquest camp, és l’autor del documental “Valadredo”, que tracta dels principals fets de la guerra civil a la comarca del Pallars Sobirà. Aquest treball va ser comprat i emès per TVC. i de l’exposició i publicació homòloga “Itinerari d’una memòria enfrontada”. Ha treballat en diferents projectes de la recuperació de la memòria històrica al Pallars Sobirà i Segrià. En aquest camp, destacar també que és guia pels espais més destacats del que va ser el front del Pallars.
Entre les seves tasques professionals destaquen la codirecció del programa Pagesia a La Manyana TV, la gestió cultural i la dinamització local al municipi de Torrebesses. Fallaire apassionat ha publicat, juntament amb el Sebastià Jordà, el llibre Les falles del Pirineu. L’alta Ribagorça i el Pallars Sobirà.
Actualment és el responsable de l’Arxiu Històric de les Valls d’Àneu i també de la Biblioteca Pública del mateix municipi.

confe Oriol Riart 2 interiroweb