LA CASA FÀBRICA TURULL. VISITA GUIADA AMB JOC DE PISTES

Per a famílies amb infants de totes les edats.

En el marc de LES JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI

Un any més, l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural impulsa les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des del 1991 i que és considerada com l’activitat participativa més important d’Europa en relació al patrimoni cultural. Aquest projecte compta amb la col·laboració de la Federació de Municipis Catalunya, de l’Associació Catalana de Municipis i de l’Institut Ramon Muntaner i en l’edició d’enguany incorpora com a nous col·laboradors, l’Associació Capital de la Cultura Catalana i Catalonia Sacra.

Centenars de municipis i entitats de tot Catalunya se sumen a aquesta festa major del nostre patrimoni cultural, programant activitats gratuïtes durant el segon cap de setmana d’octubre per apropar el seu patrimoni cultural a la ciutadania. Un gran ventall de propostes que es podran consultar organitzades temàticament i geogràficament en l'agenda en línia.

Les Jornades Europees del Patrimoni són un esdeveniment obert a tothom i una gran oportunitat per donar a conèixer la riquesa i atractiu del nostre patrimoni cultural, amb l’objectiu principal d’estrènyer els vincles entre aquest i la societat. Us convidem a viure noves activitats i experiències en aquesta jornada de portes obertes del patrimoni cultural.

Les Jornades Europees de Patrimoni (JEP) se celebren a Europa durant un cap de setmana entre setembre i octubre. L'edició 2019 a Catalunya se celebrarà els dies 11, 12 i 13 d'octubre.

Palaus, castells, monestirs, jaciments, jardins històrics i altres espais patrimonials obriran les seves portes perquè els ciutadans gaudeixin de visites gratuïtes i puguin conèixer en profunditat el seu patrimoni, la millor manera d’aconseguir la implicació social en la seva salvaguarda i valoració.

Una agenda en línia: Les JEP són la festa del patrimoni i molts dels municipis i entitats d’arreu de Catalunya organitzen activitats gratuïtes per a tots els públics: visites guiades, representacions teatrals, concerts, exposicions... Podràs consultar aquestes propostes a l'agenda en línia, un espai perquè tots els usuaris tinguin al seu abast, sigui a través de l'ordinador o a través d'un dispositiu mòbil, la programació completa de les JEP 2019.

Més informació: AGENDA EN LÍNIA

• AL MUSEU D'ART DE SABADELL

El Museu d’Art de Sabadell, un any més, es suma a la convocatòria i ha preparat una visita dinamitzada a la casa fàbrica Turull per a famílies amb nens i nenes de totes les edats.

Construïda el 1819, la casa fàbrica Turull es un exemple d’edificació on l’espai per treballar i l’espai per viure-hi formen part d’un mateix edifici. Actualment és la seu del Museu d’Art de la ciutat.

La casa fàbrica té origen en les cases taller del segle XVIII i uneix en una mateixa estructura els espais per treballar i els espais per viure-hi. La construcció de la casa fàbrica Turull es va iniciar el 1812, per iniciativa de Pau Turull Font, i es va acabar el 1819. És un dels pocs exemples d’aquest tipus d’edifici que s’ha conservat a Sabadell i manté la seva estructura original, tot i que amb els anys s’hagi destinat a altres usos, Des del 1964 és la seu del Museu d’Art de Sabadell.

Més informació: LA CASA FÀBRICA TURULL