JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI AL MUSEU D'ART

ELS NOSTRES PAISATGES. VISITA DINAMITZADA A L'EXPOSICIÓ PERMANENT, PER A FAMÍLIES AMB INFANTS DE TOTES LES EDATS

Les Jornades Europees de Patrimoni (JEP) se celebren a Europa durant un cap de setmana entre setembre i octubre.

El Consell d'Europa va crear les Jornades l'any 1991 i, des d'aleshores, cada cop són més els països europeus que organitzen anualment activitats durant tot un cap de setmana de setembre o octubre. Catalunya s’hi va adherir des de la primera edició.

Ajuntaments, entitats i agrupacions culturals locals d'arreu d'Europa són els encarregats d'organitzar les activitats amb un clar objectiu: facilitar els recursos necessaris per descobrir i viure el patrimoni cultural, concebut com un bé comú tant a nivell local com a nivell europeu.

Aquesta iniciativa a Catalunya s'organitza per part del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i compta amb el suport de: Associació Catalana de Municipis, Federació de Municipis de Catalunya i Institut Ramon Muntaner, entre d'altres.

L'edició 2017 a Catalunya se celebrarà els dies 6, 7 i 8 d'octubre.

Enguany, el lema suggerit pel Consell d'Europa és 'Patrimoni i natura: un paisatge de possibilitats' per posar en relleu els valors patrimonials incorporats a la natura, la importància del medi ambient sobre els estils de vida de les persones i la influència que té sobre el benestar i el creixement socioeconòmic de les comunitats.

El Museu d’Art de Sabadell, un any més, es suma a la convocatòria i ha preparat una visita dinamitzada a l’exposició permanent dirigida a famílies amb nens i nenes de totes les edats, que porta com a títol: Els nostres paisatges.

Els artistes al llarg de la història han representat l’espai interior i exterior del seu entorn; el resultat ha estat obres d’art de diversa tipologia, a partir del context històric-artístic, dels materials i de les tècniques usades, entre d’altres cirteris d’anàlisis.

Partint dels paisatges i de l’art de l’exposició permanent del Museu d’Art de Sabadell com a fil conductor, aquesta activitat treballarà sobre el coneixement del medi social i cultural, el llenguatge, l’ educació visual i plàstica, amb l’objectiu per exemple de reconèixer el paisatge de l’entorn representat en les obres d’art i comparar-lo amb l’actual o reflexionar sobre les diferències entre el paisatge real i el representat.