VERMUT GRAFFITI. Presentació del mural de Werens al carrer de les Comèdies

Diumenge, d'11 a 2h. VERMUT GRAFFITI. Amb música i taller de graffiti per als infants.

A les 12h. presentació del mural de Werens al carrer de les Comèdies.

El Museu d’Art de Sabadell recull una històrica demanda per part de diversos artistes de Sabadell encarregant una intervenció artística a Werens a la paret lateral del Museu d’Art al carrer de les Comèdies.

La voluntat és millorar l’estètica i donar vida a la llarga paret lateral del carrer de les Comèdies del Museu d’Art que identifiqui el museu, tot respectant la seva identitat i la història de l’edifici.

Les parets del Museu d’Art del carrer de les Comèdies amaguen tresors arqueològics de gran valor per la història de l’Street Art de la ciutat, el grup IUK va plasmar-hi vàries de les seves obres als anys vuitanta.

Quasi trenta anys després aquestes parets podran tornar a tenir vida i color, amb el dibuix de diverses illes de vegetació flotant interconnectada.

Es tracta d’una intervenció parcial en una part de la paret, amb graffiti que no afecta a cap material original de l’edifici ni de la façana. La intervenció amb el temps i segons evolucioni el seu estat de conservació podria ser restaurada o tapada.

• Sabadell i el graffiti. Werens

Sabadell gaudeix d’una merescuda fama de bons artistes del graffiti, amb una història i identitat pròpia.

Pintar a murs, façanes, mitjaneres i portes, és una activitat que oscil·la entre la tolerància i la prohibició. Alguns d’aquests murals han estat encarregats per entitats tan públiques com privades, així es proposen concursos i premis.

Parlar del graffiti a Sabadell és parlar de Werens, el seu representant més destacat.

Ramon Puig, o com se’l coneix al món del graffiti, Werens, és un dels artistes sabadellencs contemporanis més internacionals i més irreverents del moment. Les seves obres poc influenciades pels estàndards del graffiti són totalment diferents a les dels altres.

Defensor del graffiti com una disciplina artística en sí mateixa, les seves ganes de donar color i vida a la ciutat que altrament seria grisa i trista, l’han fet recorre molt països pintant les flors que el caracteritzen.

Aquest artista, pioner de l’art urbà a Catalunya ha aconseguit l’inimaginable, i és que el seu art efímer mai mori, i que perduri per sempre. Al 2009 va publicar un llibre, titulat Florsss! On s’hi poden trobar 100 fotos de 100 flors pintades a 100 cases de Sabadell amb porta tapiada amb totxos i, a més, amb números de carrer correlatius de l’1 al 100.

Pel que fa als seus personatges plens d’energia i color, sovint són més propers al còmic que a altres disciplines. La seva fantasia, la frescor dels seus dibuixos i els seus precisos traços són la seva millor tarja de presentació.

Tanmateix un altre valor d’aquest artista sabadellenc és el seu intens treball per a la difusió i coneixement del graffiti; així, des de fa uns anys a part de muntar la seva pròpia galeria Impaktes Visuals, amb el propòsit de descobrir nous artistes que comencen i ajudar-los a difondre la seva obra, no només dins l’àmbit del graffiti sinó de la música amb actuacions de DJ’s, mai té un no per a qualsevol associació que el reclami, ja sigui per col·laborar amb Salut Mental Sabadell, com per treballar amb els nois i noies del Raval , com per la organització del Festival Internacional Walls Talk, amb periodicitat anual des de l’any 2009, entre moltíssims d’altres exemples.

El Museu d’Art li dedicà, des del 2015 al 2016 l’exposició temporal WERENS. Art urbà. Obra gràfica i graffiti, en el marc del cicle Singulars propis artistes sabadellencs contemporanis, on es revisà tota la seva trajectòria.

El cicle Singulars Propis. Artistes sabadellencs contemporanis compleix quinze anys de trajectòria continuada. Un recorregut per l’art contemporani local a través d’uns autors que no per estar més a prop són prou coneguts, estudiats i analitzats. El fet característic de l’art de les darreres dècades a Sabadell és l’existència de un nombre important d’individualitats que conreen estils ben dispars. Són trajectòries consolidades a nivell nacional, en actiu i contínua producció, que configuren el present de la pròpia identitat artística.