SANT JORDI AL MUSEU D'ART

Art, llibres i activitat per a tohom. Homenatge a Fina Miralles, Premi Nacional de Cultura 2018. Consulteu la programació.

El Museu d'Art us convida a participar de les activitats que hem preparat per la diada de Sant Jordi:

• PARADA DE LLIBRES EDITATS PEL MUSEU D’ART, AMB UN 10 % DE DESCOMPTE

De 9 h a 21 h. al Passeig de la Plaça major

• PARAULES A L’ARBRE. Activitat per a tothom.  Amb motiu de l’exposició Fina Miralles. Paraules fèrtils 1972-2017, fins al 28 d’abril al Museu d’Art de Sabadell.

L’exposició s’ha produït arran de l’edició de l’arxiu textual de l’artista en quatre volums, publicats per la Fundació Ars amb la col·laboració del museu i ofereix una selecció dels escrits de Fina Miralles acompanyats dels documents originals i d’obres de la col·lecció del museu, recreant l’escenari de recerca que ha donant lloc a l’edició dels textos de l’artista.

Aplega els escrits originals de Fina Miralles que conserven tant el museu com la Fundació Ars, així com quaderns d’obra, una selecció d’obra sobre paper i pintura. Igualment, mostra una selecció de textos, escrits però també llegits per la mateixa artista. Paraula i traç expliquen l’univers creatiu de Fina Miralles.

Fina Miralles (Sabadell, 1950) és una de les artistes més importants del panorama contemporani català. Enguany ha rebut el Premi Nacional de Cultura en reconeixement a la seva trajectòria artística. Entre totes les vessants que va treballar destaca com a artista conceptual que als anys setanta va introduir al nostre país les accions a la natura, va impulsar el land art i el body art i va relacionar la cultura popular amb les arts plàstiques. Després de la mort de la mare, va començar un pelegrinatge per Sud-amèrica, França i altres països. Tornant de Sud-amèrica l’any 1984, va iniciar l’obra pictòrica sobre el paisatge i el retrat a la recerca de l’essencial, oberta al sentiment, a les emocions i a l’espiritualitat. Memorial (1996) va culminar el seu treball en el buit i el resultat del seu pensament i de les seves vivències.

L’any 1999 va donar tota la seva obra i arxiu al Museu d’Art de Sabadell i va fixar la seva residència a Cadaqués, on viu actualment. Actualment forma part del col·lectius dedicats a les pràctiques performatives i a l’art de l’acció.

Per a la Fina Miralles l’arbre és una mena de símbol de la vida i de la seva funció com a artista. Les arrels són el nostre vincle amb la terra i amb les persones que ens envolten i les que ens han precedit, la nostra pertinença. Cadascun de nosaltres, a mida que creix, desenvolupa un tronc i unes branques plenes d’experiències i d’emocions. Amb el temps, d’aquestes branques en surten fulles i fruits, que seran les llavors per a nous arbres. Per a la Fina, les obres que ha fet i els textos que ha escrit són aquests fruits que ofereix perquè en surtin noves llavors.

L’activitat consisteix en vestir un arbre amb paraules, paraules que ens identifiquin i parlin de nosaltres