SABADELL OBERT 2017/2018. VISITA GUIADA PELS ARTISTES

A carrec dels autors: Berto Martínez, Laura Alonso, Álvaro Moreno, Manel Rodríguez i Joan Salido, Garnet i Lídia Valbuena.

El proper diumenge 1 de juliol de juliol a les 12 del migdia el Museu d’Art de Sabadell ofereix una visita guiada a l’exposició Sabadell Obert 17/ 18, de la mà dels mateixos artistes.

Sabadell Obert és el títol del projecte de residències de treball i d’exposició endegat per la NauEstruch de la Fàbrica de Creació d'Arts en Viu L'Estruch i el Museu d’Art de Sabadell l’any 2012, orientat específicament al foment del teixit artístic sabadellenc. Es configura com un instrument per donar suport a les pràctiques artístiques contemporànies i multidisciplinars a la nostra ciutat. Al final de cada temporada, els projectes seleccionats en les dues convocatòries convocades i desenvolupats als tallers de la NauEstruch es mostren al Museu d'Art de Sabadell en forma d’exposició col·lectiva.

La mostra de Sabadell Obert enguany ha reunit sis artistes o col·lectius que han desenvolupat el seu treball a la NauEstruch. Les sis propostes arriben de formacions, interessos, bagatges i referents ben diversos, cosa que dóna una àmplia riquesa de perspectives a la mostra. Alguns d’aquests artistes treballen amb tècniques i formats més “tradicionals”, si per tradicional entenem una obra bidimensional. Les circumstàncies i els plantejaments, però, diferencien els projectes. Berto Martínez construeix paradisos i es pregunta les conseqüències de la diferència inversament proporcional entre l’augment del desig i les possibilitats que tenim de fer-los realitat. Laura Alonso presenta una obra pictòrica en la qual es deixa seduir pel moviment de la natura i pel contrast entre llum i ombres, sons i silencis, reflexes, vibracions i ritmes, i els posa en contacte amb les seves emocions. El moviment també és un aspecte clau en el treball d’Àlvaro Moreno, que pren com a referència el Futurisme italià i el materialitza amb fórmules i tècniques actuals (fotografia, vídeo...) en les quals la seqüència també forma part del moviment.

Dos col·lectius d’artistes treballen amb formats audiovisuals. El rerafons sociològic del fenomen del silvestrisme (afició a la captura i captivitat d’ocells de camp amb l’objectiu d’ensinistrar-los) que plantegen Manel Rodriguez i Joan Salido conviu amb la projecció d’emocions i amb la interacció que proposen Garnet, al servei d’una experiència sonora i visual.

Finalment, la llum és la protagonista de la proposta de Lidia Valbuena, que es presenta en una estança de la Casa Turull. L’artista proposa al visitant que participi en el procés de creació dirigint la llum cap a allò que li interessi mirar en un espai carregat de connotacions històriques i artístiques.

L’exposició es podrà veure al Museu d’Art fins al 8 de juliol de 2018 i la visita guiada que es farà aquest diumenge és una magnífica oportunitat per conèixer el sentit de les seves obres i veure-les a través dels seus ulls, tot establint un diàleg directe entre visitant i creador.

Més informació: Sabadell Obert 2017/ 2018