SANT JORDI AL MUSEU D'ART

Un any més, el Museu d’Art s’afegeix a la commemoració de Sant Jordi sortint al carrer i organitzant activitats. Consulteu la programació.

• PARADA DE VENDA LLIBRES EDITATS PEL MUSEU D’ART, AMB UN 10 % DE DESCOMPTE

De 5 A 8H al Museu d'Art

De 9 h a 8h. a la parada del Racó del campanar

• VA DE BÈSTIES. TALLER PER A INFANTS DE TOTES LES EDATS. En homenatge a Joan Oliver, membre de la COLLA de SABADELL.

De 9h. a 8h. a la parada del Racó del campanar.

El Museu d’Art de Sabadell homenatja la publicació Bestiari de Joan Oliver, Pere Quart, amb l’activitat familiar VA DE BÈSTIES, en el marc del programa que la nostra ciutat està dedicant a la Colla de Sabadell en el seu centenari.

La Colla de Sabadell fou un grup heterogeni d'intel·lectuals que durant els anys vint van revolucionar el panorama cultural sabadellenc. La Colla estava liderada pels escriptors Joan Oliver, Francesc Trabal i Armand Obiols; però també hi van tenir una presència important els artistes Antoni Vila Arrufat i Ricard Marlet, el periodista Lluís Parcerisa, l’advocat Josep M. Trabal, el filòsof Miquel Carreras i el farmacèutic Joan Garriga.

El Bestiari de Joan Oliver és considerat el bestiari contemporani més destacat de les lletres catalanes, el poeta beu d’un dels gèneres de tradició medieval més reconegut per fer una sàtira del món que ens envolta a partir del seu enginy descrivint la nostra fauna.

La primera edició del Bestiari de Joan Oliver, Pere Quart, es va fer l’any 1937, malgrat que era en plena guerra, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya encarregà a la impremta Joan Sallent de Sabadell la publicació d'aquest poemari mereixedor del Premi Joaquim Folguera (1936). Aquesta editorial ja havia comptat amb la col·laboració d’un dibuixant magnífic: Xavier Nogués, i li encarregà també les il·lustracions per a aquesta obra satírica de Pere Quart.

El Museu d’Art de Sabadell conserva dos dibuixos originals de Xavier Nogués, concretament El Diplodocus i El Pingüí, procedents del darrer despatx que Joan Oliver ocupava en el domicili de Travessera de les Corts, de Barcelona; allà s’hi traslladà cap als anys setanta, procedent del pis matern de Via Augusta - Gal·la Placídia, que ocupà de retorn del seu exili l'any 1948. El Museu Nacional d’Art de Catalunya conserva la resta de dibuixos originals localitzats, fins a dia d’avui, concretament són 11 obres més: Cérvol, Conill, Ase, Zebra, Vaca suïssa, Ós blanc, Girafa, Papagai, Griva morta, Tortuga i Arna, tots ells fets c. 1937, amb ploma o llapis grafit sobre paper.