SITESIZE. MUSEU D’ART DEL RIU RIPOLL. Manuel Sánchez Verdum. Un conservador de las cosas que se tiran. Taula rodona

Horari: Dijous, 30 de juny, a les 18h.
Lloc: Museu d'Art
Preu: Gratuït

Taula rodona al voltant de l' exposició i de les complexes significacions culturals de la construcció social del riu a Sabadell, amb la participació de Marta Serra (arquitecte), Valentín Roma (curador i escriptor) i Eduard Masjuan (historiador). càrrec de Marta Serra, arquitecte, Valentín Roma, curador i escriptor i Eduard Masjuan, historiador.

• Presentació

Aquesta obra de Site Size, Elvira Pujol  i Joan Vila Puig ha estat recentment adquirida per la Generalitat de Catalunya i dipositada al Museu d’Art de Sabadell, en el marc del Pla Integral de les Arts Visuals per reactivar i ampliar la Col·lecció Nacional d’Art amb obres d’artistes catalans/es o vinculats/des al context de la creació contemporània a Catalunya per tal de nodrir les col·leccions públiques. La Col·lecció Nacional d’Art Contemporani constitueix una col·lecció amb personalitat pròpia dins la Col·lecció Nacional d’Art. Aquesta col·lecció està integrada per fons i obres d’art contemporani de titularitat nacional o gestionades per institucions a les quals les lleis d’Arxius, Biblioteques i Museus, respectivament, atorguen la categoria i rang de nacionals.

La col·lecció parteix de l’anàlisi dels fons existents a les col·leccions públiques de les principals institucions catalanes i s’orienta a cobrir les absències d’artistes, estils, èpoques o tendències que es consideri que no estan degudament representades.

L’exposició es presenta en el marc del Dia Internacional dels Museus. Un any més el Museu d’art de Sabadell s’adhereix a l’activitat comuna DESCOBREIX UNA JOIA DEL MUSEU, on   els museus catalans triem una peça destacada del nostre fons, la Joia del Museu, que aquests dies té una presència especial a les seves sales

• Manuel Sánchez Verdum. Un conservador de las cosas que se tiran (2009)

Amb la recent incorporació a la col·lecció del Museu d'Art de Sabadell del vídeo Un conservador de las cosas que se tiran (Sitesize, 2009), proposem la revisió de l'imaginari del riu Ripoll a la nostra ciutat. La figura de Manuel Sánchez Verdum, encarna la cura d'aquest espai en la història recent de Sabadell. Lloc singular i alhora referència per situar els primers assentaments humans en aquesta zona del Vallès, la identitat del Ripoll està fortament arrelada en aquest territori. La seva fisonomia alterada en el darrer segle ens parla d'un distanciament de la nostra cultura vers la natura. La recuperació d'una cosmovisió que integri el riu com a eix vertebrador d'aquesta geografia ens remet a l'entitat viva del riu.

Més informació: http://museus.sabadell.cat/mas/exposicions-temporals

#museuartsabadell #sbdcultura #sitesize #museuviuconques