ESTUDI D'UN QUADRE: EL CORPUS DE SANG/ELS SEGADORS D'ANTONI ESTRUCH

Horari: Diumenge, 1 de març, a les 12h.
Lloc: Al Museu d'Art de Sabadell
Preu: Gratuït

Exposició permanent del Museu d'Art de Sabadell.

Visita guiada per a públic adult

L’exposició permanent del Museu d’Art de Sabadell, amb el títol “La col·lecció 1875-1936”, ens porta a fer un recorregut per la trajectòria dels principals artistes i moviments de Sabadell durant aquests anys. De tots els quadres exposats, el que pintà Antoni Estruch l’any 1910 sota el títol de “Corpus de sang” és un dels més emblemàtics i significatius.

El “Corpus de sang” és un quadre de grans dimensions i d’un gran valor simbòlic. Són aquestes característiques el que el fan molt especial.

Pertany al que anomenem el gènere històric, ja que representa un fet real, que va succeí. Aquest gènere es desenvolupa dins d’un corrent artístic més ampli que anomenem Academicisme. Els artistes que s’inscriuen en aquest corrent pinten al llarg dels segles XVIII i XIX i es caracteritzen per què utilitzen cànons clàssics, que s’inspiren en les obres i els artistes del passat.

Mitjançant la pintura d’història l’artista pretén legitimar un fet històric, un fet mític i heroic que per la seva importància requereix per ser representat d’un gran format i unes característiques de composició complexes. tot utilitzant escenes sublims, amb la intenció de despertar emocions en l’espectador.

Cap a mitjan del segle XIX neix a Catalunya un interès per l’estudi del passat, dins d’un context europeu de reafirmació dels nacionalismes. Catalunya pretenia posicionar-se enfront de l’Estat espanyol, tot cercant en els fets del passat elements que esdevinguessin mites generadors de consciència col·lectiva.

Durant la visita guiada aprofundirem en la història que representa la pintura, en la història de la pròpia pintura i també en la biografia del seu autor Antoni Estruch Bros (1872-1957) .