MITES I ART. REVISANT ARQUETIPS. Chill out

Horari: Divendres, 5 de març a les 19h.
Lloc: Casa Duran. c. del Pedregar, 7
Preu: Gratuït

En el marc del Dia de la dona

A càrrec de Mireia Rosich, historiadora de l’art i directora de la Biblioteca museu Víctor Balaguer de Vilanova i la Geltrú

Activitat complementària  de l’exposició “L’home nu. Tot despullant els arquetips de la masculinitat”.

Places limitades. Cal inscripció a 93 725 77 47 / mas @ajsabadell.cat

Envoltats d’obres i relats, crearem l’atmosfera perfecta per parlar d’històries i símbols ocults en les obres d’art.

L’Home nu. Tot despullant els arquetips de la masculinita és una exposició que parteix de l’autocrítica sobre la presència masculina enfront de la femenina en els museus que hi exposen obra, on el nu masculí representa un 25,86 % en comparació al femení, que és el 74,14 %, mentre que la presència de dones artistes és inversament proporcional amb només un 1,86 % d’obres de dones artistes exposades, enfront d’un 98,14 % d’homes.

A partir d’aquí, s’exploren els rols i arquetips que han empresonat l’home al llarg de la història vinculant-los amb la representació del nu masculí en l’art. Amb obres de diverses èpoques, tècniques i formats, que van des de l’antiguitat romana fins al segle XIX i XX, contraposant-les amb obres d’artistes contemporanis que ajuden a trencar amb els arquetips donant una imatge de la masculinitat i del gènere molt més variada.

En els vuit àmbits de la mostra, s’exposen des d'escultures romanes a instal·lacions de videoart contemporani, passant per retaules barrocs, porcellanes vuitcentistes, escultures, dibuixos i pintures modernistes i noucentistes, obra gràfica, fotografies, exlibris, portades de discos, còmics o, fins i tot, perfums.

Les obres exposades corresponen a alguns dels artistes catalans més destacats de finals del XIX i principis del XX com Santiago Rusiñol, Marià Andreu, Lola Anglada, Carles Bacaflor, Joan Brull, Salvador Dalí, Antoni Estruch, Marià Fortuny, Manolo Hugué, Francesc Juventeny, Josep Llimona, Rafael Molins Marcet, Pablo Picasso, Enric Cristòfor Ricart, Josep Rigol Fornaguera, Francesc Sitjar, Ismael Smith, Josep de Togores, Francisco Torras i Armengol, Pere Prat Ubach, Antoni Vila Arrufat i Joan Vilatobà.

Pel que fa als artistes contemporanis destaquen Mar C. Llop, Núria Güell, Francesca Llopis, Nazario Luque de Vera, Roberta Marrero, Sebas Martín, Antoni Miralda, Ivonne Navarro i Carlos Pazos.

El Museu d'Art de Sabadell hi col·labora amb quatre dibuixos d'Antoni Estruch i d'Antoni Vila Arrufat i  sis imatges de fotografies de Joan Vilatobà i Rafael Molins.Els dibuixos han estat restaurats i reemarcats per l'ocasió.

L’exposició és una producció itinerant de l’’Oficina de Patrimoni Cultural de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona,  organitzada amb el Museu d’Art de Cerdanyola i el Museu Abelló de Mollet del Vallès, amb la col.laboració de diversos museus de la Xarxa de Museus Locals de Catalunya, sota el comissariat de Fina Duran i Txema Romero

La conferència serà gravada i emesa amb posterioritat on line per a totes aquelles persones que no hi podran assistir presencialment..

Organitza: Diputació de Barcelona, Museu d’Art de Cerdanyola del Vallès, Museu Abelló de Mollet del Vallès i Museu d’Art de Sabadell

Col·labora: Ajuntament de Sabadell