Horari: 8, 9 i 10 d'octubre
Lloc: Museu d'Art de Sabadell
Preu: Gratuït

Un any més, Catalunya celebra les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que té lloc lloc, ininterrompudament a Catalunya, des del 1991. Estan considerades l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural.

Aquest any, la festa major del patrimoni cultural és més especial que mai: se celebren 30 anys d’organització de les Jornades Europees de Patrimoni a Catalunya. Al llarg d’aquests anys, sota l'impuls de la Generalitat de Catalunya i amb la col·laboració de la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, l’Institut Ramon Muntaner i l’Associació Capital de la Cultura Catalana, hem apropat la riquesa i la diversitat del patrimoni cultural a la ciutadania. Centenars de municipis, museus, monuments, associacions i entitats culturals d’arreu del territor, any rere any, han obert les portes de casa seva i han donat a conèixer el nostre passat i la nostra identitat cultural.

Així doncs, els dies 8, 9 i 10 d’octubre et convidem a viure i celebrar amb nosaltres aquests 30 anys de descobertes del patrimoni cultural català amb noves activitats i experiències singulars: portes obertes, visites guiades, concerts, activitats i tallers familiars... Pots consultar aquest gran ventall de propostes a l'agenda en línia.

JEP 2021. Un patrimoni per a tothom

El Consell d’Europa proposa celebrar les Jornades Europees de Patrimoni sota el lema Un patrimoni per a tothom. Amb aquest tema, l’edició d’enguany de les Jornades convida a totes les institucions, entitats i associacions que participen en l’esdeveniment a programar activitats tenint més presents que mai la varietat i diversitat de públics i col·lectius, per tal que tothom, en igual de condicions pugui gaudir de la festa major del patrimoni cultural.

“Tota persona té dret a prendre part lliurement en la vida cultural de la comunitat, a gaudir de les arts i a participar en el progrés científic i en els beneficis que d'ell resultin”. (Article 27 de la Declaració Universal de Drets Humans).

Més informació: JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI. AGENDA

I al Museu d'Art?

El Museu d’Art de Sabadell participa de les Jornades europees de patrimoni d’enguany proposant:

•  dissabte, 9 d'octubre, a les 18h. Museu d'Art de Sabadell. Una institució amb història. Visita guiada per entendre què és un museu, quines funcions té i com s'hi treballa. Es visiten els diferents espais  i departaments del museu, especialment els que habitualment resten tancats al públic, com són els magatzems, on es veu com es guarden les obres, quines condicions ambientals i físiques es requereixen per a una correcta conservació i com es documenten.
  • diumenge, 10 d'octubre, a les 12h. Fem d’impressors. Taller. Activitat paral·lela de l’exposició La impremta Sallent, de Sabadell. Dietari imprès d’una ciutat . Activitat familiar per a totes les edats. Breu visita a l'exposició temporal i després fem d'impresor tot creant el nostre disseny o dibuix i el gravem tal com es feia abans, amb ajuda d'un tòrcul.