SABADELL OBERT 2014/15. PROJECTES SELECCIONATS

Els projectes seleccionats, a la convocatòria del mes d’octubre, per a ser desenvolupats entre els mesos de gener a juny de 2015, han estat:

- Pedala la vida de Gemma Gelabert

- Cuerpo-Retratos de Zisis – Isabel Carmona

- Circus Magna de Pablo Sánchez

- Afrikunization d’ Antonio Da Veiga Rocha

Sabadell Obert es el títol del projecte de residències de treball i d’exposició endegat per la NauEstruch de la Fàbrica de Creació d'Arts en Viu L'Estruch i el Museu d’Art de Sabadell l’any 2012; específicament orientat al foment del teixit artístic sabadellenc.

Sabadell Obert és un instrument per donar suport a les pràctiques artístiques contemporànies i multidisciplinars a la nostra ciutat.

Al final de cada temporada,els projectes seleccionats en les dues convocatòries convocades al llarg del’any i desenvolupats als tallers de la Nau Estruch, es mostren al Museu d'Art de Sabadell en forma d'exposició col·lectiva.

BASES:

Tipologia dels projectes

Projectes d'arts visuals o d'arts plàstiques, de qualsevol disciplina artística (pintura, escultura, vídeo,dibuix, fotografia, instal·lació, performance,etc.) o àmbit d'investigació (disseny, urbanisme, arquitectura, etc.).

Destinataris

Artistes, col·lectius i projectes residents, total o parcialment, de Sabadell o comarca.

Període de convocatòria:

Del 6 d'octubre al 3 de novembre

Període de residència

A determinar entre el 7 de gener al 30 de juny de 2015

Com sol·licitar residència

Cal emplenar la següent fitxa i enviar-la per correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. junt amb el CV i el projecte a desenvolupar a NauEstruch:

. Número i nom de la convocatòria:

. Nom i cognoms del sol·licitant:

. Nom del col·lectiu o artista:

. Nom del projecte:

. Mail de contacte:

. Telèfon de contacte:

. Adreça postal:

. Tipus d’espai necessari:

. Dates de residència aproximades:

. Horaris aproximats de treball al taller:

. Enllaç a web/vídeos de treballs anteriors:

Criteris de selecció

La comissió de selecció valorarà l’interès de la proposta i la seva adequació als serveis i recursos de l’Estruch i el Museu d’Art de Sabadell. Igualment, es valorarà la predisposició i el compromís del sol·licitant per participar en les activitats formatives i relacionals de NauEstruch.

Condicions de la cessió

En relació a les propostes seleccionades, s’estudiarà, en cada cas, la possibilitat d’exhibició de la obra artística produïda a una exposició col·lectiva al Museu d’Art de Sabadell, prevista des de mitjans de juny a mitjans de juliol.

El col·lectiu o artista seleccionat haurà de fer constar obligatòriament en tots els materials de difusió relacionats amb el projecte produït el logotips del centre i del museu i el de l’Ajuntament de Sabadell en qualitat d’organisme col·laborador.

Els artistes o col·lectius seleccionats en residència signaran un document que regularà la cessió del espai on hi constaran el calendari, els horaris i les sales utilitzades, així com també l’acceptació de la normativa d’ús, a més de la contrapartida que s’acordi a canvi de la residència de creació, si s’escau.

L’ incompliment per part de l’artista o col·lectiu seleccionat d’aquests pactes d’us deixaran sense efecte la cessió dels espais destinats a la residència.

Igualment, aquesta línia de residència està concebuda com un servei de producció però, també, com una oferta d’ampliació de la formació dels artistes i col·lectius artístics sabadellencs. Una participació insuficient per part del’artista seleccionat de les activitats formatives i relacionals de NauEstruch serà motiu de revisió de la continuïtat de la seva residencia.

Comissió de selecció

. Engràcia Torrella, directora del Museu d’Art de Sabadell

. Oriol VilaPuig, creador i professor de l’Escola Illa

. Marc Vives, curador de l’Estruch

. Manel Rodríguez, director de l’Estruch

Per a més informació

Per a més informació dels espais, serveis,durada i tipologia de residències de producció que ofereix l’Estruch, consulteu www.lestruch.cat o bé truqueu al 93 717 25 71 preguntant per Almudena Manzanal o Marc Vives, o envieu email a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Bases generals d'aquesta convocatòria i d'altres convocatòries de l'Estruch consulteu el següent enllaç: