10 ANYS DIBUIXANT SABADELL

Índex de l`article

Del 27 d'abril al 3 de juliol dl 2022.

Al Museu d'Art

Tres persones assisteixen a classes de dibuix, en gaudeixen, aprenen...  i quan el curs acaba senten que no en tenen prou, així que decideixen quedar per seguir dibuixant... la ciutat els ofereix escenes, espais, ombres, llums, situacions per plasmar a les seves llibretes i, alhora seguir practicant i aprenent. Poc a poc, Sabadell, passa de ser un element passiu a ser un element interactiu a través dels seus llàpis, i aquell edifici que sempre havien vist amb presses quan anaven a treballar, passa a ser un amic.

Aquest diàleg amb l'entorn va  obrint més oportunitats i seguint el passat tèxtil de la ciutat es van teixint  xarxes relacionals multidimensional. El grup de dibuixants continua creixent i enfortint vincles, no només entre sí si no també amb la ciutat, en el seu sentit més ampli.

La vida de la ciutat, la seva música, la seva cultura, la història, els seus lloc emblemàtics, els indrets més quotidians... tot acaba enllaçat pel fil i l'agulla que són  els retoladors, les llibretes, l'aquarel·la i els tamborets de les i els artistes que, full rere full, van estampant a les seves llibretes el testimoni de la ciutat.

Podria ser la sinapsi d'una novel·la però és la història del col·lectiu Dibuixant Sabadell.

• Qui som ? què fem?

Som un grup de persones que ens trobem per dibuixar indrets i esdeveniments de la ciutat, sense importar el nivell tècnic o de coneixement. El que ens mou són les ganes de dibuixar i mai deixar d'aprendre. La nostre filosofia és afí a la dels Urban Sketchers, tot i que anem per lliure, i es podria resumir en:

- Dibuixem in situ la realitat tal com la percebem de la manera més fidel possible.

- Compartim el resultat amb el món mitjançant les xarxes socials.

- Solem dibuixar en grup, fet que ens permet intercanviar coneixements i tècniques.

- Documentem històries mitjançant el dibuix.

Les trobades són gratuïtes i s'anuncien a les xarxes socials. Tothom hi pot venir, no importa edat, només cal portar material i ganes de dibuixar. En acabar la sessió, posem en comú els dibuixos, dubtes i propostes.

Dibuixants participants::

Fina Altisent, Teresa Badia,Antoni Barreda, @abartolomeg, Antoni Berbis, MCruz Carrascosa Reinoso, Amèlia Estrada Soto, Bernat Franquesa, Eli Gutiérrez, Núria Manonellas, Marta Marín Sala, Marti-Matiidees, Carme Martínez Jumilla, @lluisparent, Lila @3lila2, Joan Medel, Maria Moncal, @mvpm1, Felip Planas, Eloi Pons Marzal, Rosa Maria Rocavert, Montse Sala Noguera, Anna Sallés i @masafa4.