UN GRAN DINAR, d'Oriol S. Enguany

Al Museu d'Art

Inauguració: dijous, 28 d'octubre a les 19h.

Del 28 d'octubre del 2021 al 21 de gener del 2022

Organització: Museu d’Art de Sabadell. Col.labora: L'Estruch / Art Emergent. Acadèmia de Belles Arts

Oriol S. Enguany va ser guanyador del premi Sabadell Obert del Certamen Art Emergent, organitzat per l'Acadèmia de Belles Arts de Sabadell l'any 2020.

Sabadell Obert és un instrument per donar suport a les pràctiques artístiques contemporànies i multidisciplinars a la nostra ciutat. En termes generals, Sabadell Obert acull artistes o col·lectius per desenvolupar el seu treball a la NauEstruch per finalment mostrar-lo al Museu d'Art de Sabadell en forma d’exposició. Un gran dinar mostra el treball que Oriol S. Enguany ha anat desenvolupant durant aquest temps de residència.

Quim Torres, historiador de l’art defineix el treball d’Oriol S. Enguany de la manera següent:

L’art és llenguatge i és comunicació, una interacció entre diversos factors, un espai relacional que la mecanització de les funcions socials actuals i la creixent distància entre obra i espectador s’han encarregat de reduir a poc a poc. Oriol S. Enguany retorna la comunicació al museu amb una de les accions més essencials i satisfactòries de l’intercanvi humà: “un gran dinar”.

La producció de l’Oriol està estretament lligada amb la vida i el context en què es troba; l’origen rural -d’un mas de Constantí- i el destí urbà -a un estudi de Sabadell-, provoquen qüestions duals entorn a la convivència: les normes de la ciutat o l’accidentalitat del camp, la solitud en massa o la col·lectivitat de la família. Fer un gran dinar al museu, un espai caracteritzat per les seves normes, la seva mitificació i la comunicació vertical, és una manera de trencar aquestes dualitats i crear diàlegs reals.

Està present un altre element essencialment comunicatiu, igualment familiar i vinculat a l’origen, que realment ha estat el fil conductor d’aquest projecte: la tipografia de l’Angeleta. Un alfabet dibuixat per l’àvia de l’Oriol, emigrant andalusa en temps de postguerra que no ha gaudit d’una educació que li hagi permès mai ni llegir ni escriure i que, per tant, no ha pogut expressar tot el que podria haver expressat. És ara, que la seva mà ha generat símbols que han estat registrats i reproduïts per a que altra gent digui tot allò que ella no ha pogut dir i més. La seva lletra innocent, que mai ha tingut veu, té l’oportunitat de comunicar infinits missatges, aparèixer en portades de cassets o inclús decorar estovalles.

En definitiva, l’obra és un estat d’encontre on, de manera horitzontal, es creen diàlegs simbòlics, crítics i lúdics.

Resum artístic

Oriol S. Enguany

1994, Tarragona.

Soft Skillz o Habilidades Suaves. Galeria Aspa Contemporary. Madrid.

Wish You Were Here. Solo Show, Cosntantí. Can Coriol. Tarragona

Enguany talks. Sora Magazine. Barcelona

La Resposta. Convent de les Arts, Alcover. Tarragona.

Fitadepedra 1. Coagularium . Comissariada per Marc O’Callaghan, Barcelona.

Art you talikn to me? Comissariada per Manel Margalef. Tinglado 1. Taragona.

2019

79 imatges de víctimes per violència de gènere registrades l’any 2019. Galeria Antoni Pinyol, Reus.

Tarragona.

SERIOT. Xavi Ceerre, Andén, Barcelona.

T.O.A.D. @hospi7a7e7 , Espai set, Isaac Peral 7, Barcelona.

Abboccaddor. MAMT Museu Art Modern, Tarragona.

Hola Enguany. SELVADAMOR, Cristobal de Moura, Barcelona.

Palm Tree. Mural, Air Tourir, Marrakech.

Fliic. Festival Internacional d’Il·lustradors de Catalunya, Boulogne.

Faig el que Bull. Josep Maria Roselló. Tinglado 1, Tarragona.

Daltabaix. At. Llibertari. (A), Reus. Tarragona.