AUTORETRATS. COL·LECCIÓ DALMAU PONS. DONACIÓ. MUSEU D'ART

Amb motiu del DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS i en el marc de l’activitat DESCOBREIX LA JOIA DEL MUSEU, el Museu d’Art  ha escollit un conjunt d’obres d’especial significat.

El Museu d’Art de Sabadell vol destacar la recent donació de la família Dalmau Pons de disset pintures de tècniques i mides diverses, que són autoretrats de pintors sabadellencs, qui són: Adell, Antoni Angle, Antoni Marquès, Joan Bermúdez, Francesc Bernaldo, Ricard Calvo Duran, Duran, Ferran Martí, Ballestà, Lluís Molins de Mur, Miró Mainou, Murillo, P. Oller, Pere Sanromà, Trini Sotos Bayarri i Lluís Vilaplana.

La singular col·lecció creada per la família Dalmau Pons a partir d’encàrrecs expressos als artistes, i passarà a enriquir la col·lecció del Museu d’Art de Sabadell, que compta a dia d’avui amb 82 autoretrats d’artistes sabadellencs.

El rostre humà com a objecte d’estudi és un dels gèneres clàssics de la història de l’art; quan el mateix artista s’examina o es representa no només es retrata  físicament sinó també fa un exercici lúdic, narcisista, introspectiu o autobiogràfic

• DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS A SABADELL

Per novè any consecutiu els museus de Sabadell s’uneixen a la celebració del Dia Internacional dels Museus, que es duu a terme anualment el 18 de maig. L’actual pandèmia de COVID-19 que obliga a mantenir les seves seus tancades ha dut les entitats participants a postposar al mes de novembre la proposta inicial prevista al carrer i a celebrar-lo ara amb una activitat a través d’Internet. La Nit dels Museus, que tradicionalent se celebra el mateix cap de setmana del Dia Internacional dels Museus, també s’ha traslladat al novembre.

Els museus de Sabadell  - Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell, Museu d’Història de Sabadell, Museu d’Art de Sabadel,i Museu de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont i enguany també el Museu de la vida al camp. Masia de Can Deu, ofereixen diverses activitats que es poden consultar a la pàgina web: https://dianitmuseussabadell.wixsite.com/