ART DARRERA EL FILAT ESPINÓS. JOSEP ROSAS I GUSTAU VILA, GRAPA.

Des del 18 de maig al 7 de juliol,  al Museu d'Art.

En el marc de l'activitat Descobreix una joia del Museu, del Dia Internacional dels Museus.

Enguany, el Museu d’Art ha titolat la mostra que ha preparat en el marc de l’activitat “Descobreix la joia del museu” : Art darrera el filat espinós. Josep Rosas i Gustau Vila, Grapa, del Dia Internacional dels Museus.

El Museu d’Art vol destacar una tauleta de fusta de Josep Rosas amb un dibuix gravat de Gustau Vila, Grapa, de l'any 1939, que ha ingressat fa poc a les col·leccions del Museu d’Art, de la mà de Paloma Parrini, d’origen xilè i neta de Josep Rosas. Una tauleta feta al camp de concentració de Bram, França, conservada durant molts anys en un llarg exili per acabar tornant a Sabadell; testimoni de la vida de dos sabadellencs que per les seves idees van haver de fugir de la seva ciutat i de Catalunya.

La tauleta es mostrarà acompanyada d'altres dibuixos, escrits i documentació diversa de la col·lecció del Museu d'art i de l'Arxiu Històric de Sabadell que complementen i faciliten la reproducció de la biografia i dde l'obra de Josep Rosas i Gustau Vila.

DIA INTERNACIONAL I NIT DELS MUSEUS

Per vuitè any consecutiu, els diferents museus de Sabadell s’uneixen a la celebració del Dia Internacional dels Museus, que es duu a terme anualment el 18 de maig, amb jornades de portes obertes, visites guiades i activitats gratuïtes, per tal que tots els ciutadans i ciutadanes puguin visitar-los.

Cadascun dels museus participants – el Museu d’Història de Sabadell (MHS), el Museu d’Art de Sabadell (MAS), l’Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell i l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont– exposarà, a partir del dissabte 18, la Joia del Museu: una peça singular de la seva col·lecció. Alhora, hi haurà jornada de portes obertes per visitar les exposicions de cada institució.

Les Joies del Museu d’enguany:

La bicicleta del museu, al Museu d’Història de Sabadell

Art darrera el filat espinós. Josep Rosas i Gustau Vila, ‘Grapa’, al Museu d’Art de Sabadell

Davantal d’Auxilio Social de la Josepa de Cambrils, a l’Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell

Fòssil de l’esquirol volador ‘Miopetaurista neogrivensis’, al Museu de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont

Itinerari durant la Nit dels Museus i activitats familiars

Coincidint amb el Dia Internacional dels Museus se celebra, també el dissabte 18, la Nit dels Museus, durant la qual els museus obriran fins a la mitjanit. Aquesta iniciativa té com a objectiu acostar als museus un públic més jove, així com generar una xarxa europea al voltant d’aquest esdeveniment festiu. A Sabadell, a la Nit dels Museus –a les 18 i a les 21 h– es farà l’itinerari Quatre museus, quatre històries, un recorregut en el qual s’explicaran anècdotes i fets curiosos de cada institució, amb l’actor Pep Muñoz.

Finalment, el diumenge 19 de maig, entre les 11 i les 14 h, es farà una mostra de tallers familiars dels museus participants. Serà just davant del Museu d’Història, al carrer de Sant Antoni.