LA CASA FÀBRICA. ART, VIDA I SOCIETAT A SABADELL. ÀUDIOGUIA VISITMUSEUM

ÀUDIOGUIA VISITMUSEUM. A partir del 24 de setembre al Museu d'Art.

200 ANYS DE LA CASA FÀBRICA TURULL

El dia 9 de gener de 1819 Pau Turull i Font va comprar a Josep Casalí i Montblanch dos solars, als carrers de la Creueta i de Sant Domènech (actual C. del Doctor Puig), per 40 lliures, per a la construcció d’una vivenda. La casa va ser acabada el mes de febrer de 1820, tal com consta en un fragment que es conserva del contracte d’obres on es descriuen tasques i preus.

Així és com s’inicia la història d’aquesta casa, la casa fàbrica Turull, reconvertida en Museu d’Art els anys vuitanta; una història que enguany compleix  dos cents anys, i  que cal recordar i homenatjar.

La casa fàbrica Turull és l’única que es conserva a la ciutat que manté la seva estructura original. És un exemple d’edificació en què l’espai per treballar i l’espai per viure formen part d’un mateix edifici, i que  té l’origen en les cases taller del segle XVIII , tan pròpia de la historia industrial de Sabadell.

Producció de l’Agència catalana del Patrimoni Cultural, amb la col·laboració del Museu d'Art de Sabadell.

L'àudioguia ha estat produïda per l'Agència catalana del Patrimoni Cultural, amb la col·laboració del Museu d'Art de Sabadell.

Amb la :

Coordinació: Laia Sans i Ballart

Direcció i Guió: Jaume Grau i Masbernat

Producció: Carles Gener i Xavier Molinas (Mainera.tv)

Muntatge i mescla: Raimon Rifé (Polart)

Visitmuseum és l’aplicació mòbil dels museus catalans. Es tracta d’una eina essencial per a tothom interessat en la cultura i el patrimoni. Aquesta iniciativa, promoguda pel Departament de Cultura i el Departament d’Empresa i Coneixement, vol ser un element de suport a la visita presencial al museu que permeti a l’usuari, local i turista, complementar el seu recorregut amb continguts disponibles en diversos idiomes i gaudir amb detall i gran qualitat d’una selecció acurada de les principals peces de cada museu.

L’aplicació Visitmuseum ofereix una breu presentació de l’equipament museístic, un recorregut pels principals àmbits temàtics i una mirada detallada de les peces més destacades. L’app presenta també totes les dades pràctiques per a la visita i els enllaços corresponents per saber-ne més o poder compartir l’experiència a les xarxes socials.

En total, Visitmuseum disposa de 156 equipaments museístics, més de 1300 registres de peces de museus traduïdes en cinc idiomes com són el català, castellà, anglès, francès i també occità en les zones d’influència lingüística.

Ara, i pel que fa al Museu dArt de Sabadell, s’han ampliat els continguts de la pàgina web de Visitmuseum d’acord amb l’audioguia que s’ha creat.

Ja des de l’entrada mateix al Museu d’Art, el visitant es troba diversos punts d’informació que l’acompanyen en el recorregut no només de la Casa Fàbrica Turull si nó també de l’exposició permanent.

Més iniformació sobre VISITMUSEUM: https://visitmuseum.gencat.cat/ca/museu-d-art-de-sabadell