DE VÍMET. Objectes d'abans, de cal Masclans

Exposició en preparació

Enguany la joia del Museu d’Història de Sabadell serà un conjunt de peces de vímet de les donades per la família Masclans.

Es tracta de dues polleres (caminadors per infants), dues canastres tèxtils, una de mostres i una altra de vaporar, dues papereres i un covador de coloms. Totes aquestes peces van ser fetes a la casa Masclans, històrica cistelleria de la ciutat.

Francesc Masclans va aprendre l’ofici de cisteller i  va ser qui va iniciar el negoci. Era de Caldes i es va especialitzar en peces pel tèxtil, i com que molts dels seus clients eren de Sabadell,  s’hi va traslladar. El primer obrador de cistells era al carrer de Sant Antoni, i la primera botiga al carrer de l’Escola Industrial, on ara hi ha la pastisseria Sallés, després es van traslladar al davant, on van estar molts anys fins que es van ubicar al carrer de Sant Antoni on estan actualment.