"7 ANYS DE TREBALLS ARQUEOLÒGICS A LA MOLA I AL PARC DE SANT LLORENÇ DEL MUNT". Cicle de conferències

Horari: Dies 10 i 24 d'octubre, 14. 24 (excursió) i 28 de novembre, a les 18:30 h
Lloc: al Museu d'Història
Preu: gratuït

El cicle inclou una sortida cultural a dos jaciments arqueològics.

Coordinador: Artur Cebrià i Escuer (SERP-UB)

Dades pràctiques

• Lloc i hora de les conferències:

Sala d’actes del Museu d’Història de Sabadell, a les 18:30 h

• Conferències i sortida cultural:

10 d’octubre

La petja de l’era glaciar (ossos neandertals i al·lucinacions). Darrers resultats a la Cova Simanya (Sant Llorenç Savall)

A càrrec de Juan Ignacio Morales Hidalgo (IPHES-URVT) i Miriam Salas-Altès (IPHES)
Presentació: Juana Barber Rosado (Cap del Servei de Gestió de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona)

24 d’octubre

Denes i més denes. Un ritus neolític oblidat? La Cova de les Ànimes (Matadepera)

A càrrec de Francesc Xavier Oms (SERP-UB) i Joan Lleonart Martí (Grup Sabadell)

Presentació: Ramon Ten i Carné (cap del Servei de Patrimoni Arqueològic i Paleontològic del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya entre els anys 1989-2005 i 2001-2015)

14 de novembre

Bivacs i cultes ctònics. Cova de la Canal o Simanya Nova (Sant Llorenç Savall)

A càrrec de Javier López Cachero (SERP-UB) i Ramon Coll Monteagudo (Museu de Premià de Mar)

Presentació : Araceli Martin Colliga (Servei de Patrimoni Arqueològic i Paleontològic del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya entre els anys 1981-2016)

24 de novembre

Excursió matinal als jaciments arqueològics de Cova Simanya i a les cistes visigòtiques del Coll d’Eres.

Amb el guiatge d’Artur Cebrià Escuer (SERP-UB)

Punt de trobada: Centre d’Interpretació del Coll d’Estenalles (punt km. 15 de la carretera Matadepera-Mura)
Hora: 10 h
Durada prevista: 3 h