ES POSA EN MARXA ARTERÀPIA, AL MUSEU D'ART

   

 

 

El projecte “Artteràpia, acompanyament per a mares i pares de nenes i nens amb malalties greus i hospitalització de llarga durada” inicia la seva activitat el proper dimarts, 14 de març, al Museu d’Art.

Aquest és el primer del projectes escollits en el marc del procés participatiu Construint Ciutat que executa el Govern municipal, després d’haver-lo incorporat a les partides del pressupost d’aquest any.

L’objectiu d’aquesta iniciativa, que neix de la proposta d’un grup de ciutadans i ciutadanes, és donar resposta a les necessitats emocionals de mares i pares d’infants (hospitalitzats o no) que pateixen malalties greus i són atesos a la Corporació Sanitària Parc Taulí.

L’Ajuntament de Sabadell ha gestionat, en coordinació amb la Corporació Sanitària Parc Taulí i amb professionals en la disciplina, la creació de 3 grups amb sessions setmanals de 90 minuts de durada que es durant a terme al Museu d’Art de la ciutat, durant un any.

Les sessions han de permetre la creació d’un vincle amb “l’artterapeuta” i la resta del grup, l’augment del sentiment d’utilitat en la nova situació familiar, compartir experiències amb altres persones que passen per situacions similars, possibilitar el sentiment de continuïtat i obertura a la il·lusió de viure, i oferir un espai individual dins d’un entorn de grup que faci possible l’expressió i transformació de les vivències internes.

Impacte emocional

Les malalties greus infantils van acompanyades, des del seu diagnòstic, de situacions altament estressants. Els progenitors i progenitores han de fer front a demandes tant logístiques com econòmiques sobrevingudes, a part de l’impacte emocional que comporta la pròpia situació.

L’expressió de les emocions no sempre és fàcil en aquests casos i l’artteràpia propasa un acompanyament íntim i respectuós que ha de permetre una elaboració emocional davant les circumstàncies sobrevingudes per la nova situació. L’artteràpia ofereix l’oportunitat d’elaborar les emocions paral·lelament al procés artístic i alhora enfortir els llaços familiars en un moment que els infants necessiten especialment el suport dels seus progenitors.

Aquesta és una disciplina que té per objecte la integració emocional en la persona mitjançant allò que n’és més genuí: les seves capacitats de creació. Quan es produeixen efectes d’integració emocional, la persona és capaç de produir canvis en si mateixa i de construir la realitat que l’envolta tot adaptant-la a les seves pròpies capacitats. D’això se’n deriven guanys tant per la seva persona com pel medi social on desenvolupa la pròpia existència.