ITINERARI BROSSIÀ PASSA PER SABADELL

A d'autocar. Ruta literària

Ressegueix la petjada del poeta per diferents punts de l'àrea metropolitana de Barcelona.

Dissabte, 28 de juny.

L’obra de Joan Brossa ens ensenya a mirar el món d’una manera diferent. El seu esperit inquiet el va portar a experimentar amb gèneres, temàtiques i formats ben diversos i, en el cas dels poemes urbans, fou un autèntic pioner.

El poeta, barceloní de soca-rel i implicat en la societat catalana del seu temps, va voler acostar-se a tothom, traslladant la seva creació del llibre al carrer. A través de poemes visuals que prenen corporeïtat i que interactuen amb l’entorn, Brossa ens diu coses d’una manera original i amb una intenció ben clara.

La ruta que us proposem a continuació ressegueix la petjada del poeta per diferents punts de l’àrea metropolitana de Barcelona. Aquest itinerari es fa amb autocar i, des del barri d’Horta de Barcelona, passa per Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Sabadell i Mollet del Vallès, indrets que van mostrar interès per l’obra de Brossa tot encarregant-li diferents tipus de poemes corporis.

Literatura i memòria conflueixen en un itinerari ple de sorpreses. Si voleu conèixer el primer poema urbà que va fer Joan Brossa, saber quina era la seva ideologia política, descobrir alguna instal·lació efímera, contemplar un poema que amaga una antena telefònica o bé visitar la creació urbana més gran que va concebre, no dubteu d’inscriure-us en aquest itinerari.

Endinseu-vos en la vida, en la manera de ser i de crear del que fou una de les figures més cabdals de la segona avantguarda catalana!

Punts d’interès: “Poema visual transitable en tres temps”. Velòdrom d’Horta “La ciutat renovada”. Reconstruc-ció del Pavelló de la República “Record d’un malson”. Museu de la Immigració de Catalunya “Perfil”. Biblioteca Can Peixauet “On es bada l’ona”. Polígon de Montigalà “A de barca”. Parc de Catalunya Plaça de Joan Brossa “Poema visual”. Ajuntament de Mollet del Vallès

Organitza: Fundació Joan Brossa

Més informació: Fundació Joan Brossa