ALFONS BORRELL A LA FUNDACIÓ MIRO

La Fundació Miró de Barcelona presenta l’exposició "Alfons Borrell. Els treballs i els dies", des del 2 de juliol fins al 27 de setembre d’enguany.

Comissariada per Oriol Vilapuig, s’hi agrupen més d'un centenar d'obres que abracen seixanta anys de treball intens i constant, a partir d'una aproximació no cronològica que adopta la forma i la metodologia d'un assaig, en set àmbits d'estudi que permeten noves lectures i confrontacions i que remeten a certes actituds i posicions de l'autor vers l'art com a experiència de vida.

Aquesta important exposició es valora com la consagració definitiva d’Alfons Borrell en el marc de l’art contemporani català.

La pintura d’Alfons Borrell constitueix un cas singular dins els moviments artístics que han definit la modernitat al nostre país, a la segona meitat del segle XX. Malgrat que la seva obra s’inscriu en un àmbit més aviat reduït, la seva recerca artística, dins el llenguatge de l’abstracció, mostra una intensa radicalitat per manifestar una profunda experiència contemplativa.

Nascut a Barcelona, l’any 1931, s’instal·la a Sabadell l’any 1940. Vinculat als seus inicis amb Hermen Anglada Camarasa, formarà part de l’efímer Grup Gallot; no serà però fins a finals dels anys 70 que es farà més present als esdeveniments artístics del moment, exposant a l’espai 10 de la Fundació Miró i participant a l’exposició seny i rauxa 11 artistes catalans al Centre Georges Pompidou de París, entre d’altres. En aquets anys comença la seva relació amb la galeria Joan Prats de Barcelona.

Són seixanta anys de treball, entre els que destacarem els reconeixements més recents, com són l’exposició de l’any 2006 Alfons Borrell o l’aura de la pintura comissariada per Manuel Guerrero al centre metropolità Tecla Sala, la de l’any 2011 alfons borrell. obra sobre paper, 1956 – 2010 comissariada per Oriol Vilapuig a la Fundació Palau de Caldes d’Estrac o el documental Reconèixer Borrell de Pirinaigua Audfiovisual de l’any 2013 dirigit per Àlex Gallardet.

El Museu d’Art de Sabadell sempre ha estat al costat d’Alfons Borrell, valorant i difonent els seus treballs, així destaquem l’organització d’una de les primeres retrospectives que se li van dedicar als anys noranta comissariada per Lluís Maria Riera, i la presentació a Sabadell d’adaptacions de les principals exposicions que li han estat organitzades, entre d’altres presentacions i activitats. Properament Alfons Borrell instal·larà una obra volumètrica al Passeig de la Plaça Major, tot convertint-se en un fort element simbòlic així com de reconeixement cap la seva trajectòria.

Més informació: http://www.fmirobcn.org/exposicions/cat/1/temporary-exhibitions/actual