PRÉSTEC PER A "DEL SEGON ORIGEN. ARTS A CATALUNYA 1950-1977

El dia 1 de juliol, a dos quarts de vuit del vespre el Museu Nacional d’Art de Catalunya inaugura "Del segon origen. Arts a Catalunya. 1950-1977", on es presenta una prefiguració de la futura exposició permanent dedicada a l’art de la segona meitat del segle XX.

L’exposició presenta una cronologia entre els anys 1950 i 1977 en què s’esmenten els artistes, les exposicions, els projectes editorials o els esdeveniments culturals que van conformar la realitat artística catalana d’aquest període.

Per a la seva definició, el MNAC ha comptat amb la col·laboració dels museus que conformen la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya, com és el cas el Museu d’Art de Sabadell, per a discernir i destacar aquells artistes i/o grups que van protagonitzar l’avantguarda artística catalana més enllà de la postguerra, tot fugint dels discursos centralistes habituals, amb la voluntat de donar valor i més visibilitat a autors i propostes que amb els anys no han gaudit del reconeixement merescut.

La tasca que durant els darrers vint anys han anat fent els museus locals per donar a conèixer l’art i els artistes locals, a través d’exposicions temporals, publicacions i molta recerca, ha aportat una bona base de documentació perquè els comissaris d’aquesta mostra poguessin anar configurant la selecció d’obres.

Ho fan a través de la selecció de gairebé 400 objectes i documentació, entre els quals es podran veure unes obres deixades en forma de préstec temporal i que formen part de la col·lecció del Museu d’Art de Sabadell.

Tots els préstecs són importants, en tant que contribueixen a donar a conèixer l’art i els artistes de Sabadell i la col·lecció d’art de la ciutat, però aquest té unes connotacions que el fan especial.

Les obres cedides en préstec són el rotlle de l’acció que el grup Gallot va fer el 24 de setembre de 1960 a la plaça de Catalunya de Barcelona (juntament amb documents gràfics i audiovisuals), dues planimetries de Joan Vilacasas i dues obres de la sèrie Matances de Fina Miralles.

Sabadell es consolida cada vegada més com una ciutat destacada dins del mapa de l’art contemporani català.

Una hora abans de la inauguració, a dos quarts de set els comissaris de la mostra, Valentin Roma, Pepe Serra i Juan José Lahuerta faran una conferència inaugural.

Per a més informació: http://83.247.130.163/ca/del-segon-origen-arts-catalunya-1950-1977