TANIT. Col·lecció Nacional d’Arqueologia

L'Arqueoxarxa, xarxa que integra els principals museus d'arqueologia del país, entre els quals el MHS, presenta "TANIT. Col·lecció Nacional d’Arqueologia". Un projecte col·laboratiu per difondre en línia el patrimoni arqueològic català.

TANIT. Col·lecció Nacional d’Arqueologia és una eina fonamental per donar a conèixer i internacionalitzar els més rellevants objectes de les col·leccions arqueològiques catalanes. La base inclou 803 objectes d’onze equipaments museístics, entre ells el Museu d'Història de Sabadell, i conté 1.215 imatges i 104 models 3D dels 11 equipaments. És Un projecte col·laboratiu en el qual han participat els 11 museus que integren l’Arqueoxarxa.

El segle XXI mostra un potencial i una immediatesa, abans inimaginable, pel que fa a la capacitat de transmissió i expansió del coneixement. En un món cada vegada més globalitzat, aquest escenari demana als museus crear eines de difusió més actives, creatives i col·laboratives, on l’arqueologia expliqui, qüestioni, sorprengui i emocioni.

El Museu d’Arqueologia de Catalunya i l’Arqueoxarxa han liderat el projecte de conceptualització d’una base de dades adreçada a la difusió digital dels objectes més rellevants de les col·leccions arqueològiques catalanes: TANIT. Col·lecció Nacional d’Arqueologia. Un projecte per a compartir en línia el patrimoni arqueològic de Catalunya. L’Arqueoxarxa engloba la col·lecció arqueològica més gran de Catalunya, a través de la qual podem endinsar-nos a la història de Catalunya des de la prehistòria fins a l’època moderna.

TANIT. Col·lecció Nacional d’Arqueologia, s’ha convertit en un element bàsic de difusió, un element estratègic essencial que oferirà als usuaris, un recurs versàtil i ric en experiència. Un projecte que, per primera vegada, permet mostrar una selecció dels objectes més rellevants del patrimoni arqueològic català.

A la primera fase del projecte s’hi han carregat 803 objectes: 1.215 imatges i 104 models 3D. És també la manera de rendibilitzar les línies de treball transversal impulsades pels museus en els darrers anys pel que fa a la digitalització 3D i a la normalització documental. Està previst un creixement pel 2023 d’uns 2.000 nous objectes.

Accés al catàleg

tarja invitacio tanitweb