UNA INDIANA DEL MHS A L'EXPOSICIÓ "EL MÓN DEL 1714" AL MUHBA

Per a aquesta mostra el MHS ha cedit en préstec el fragment de teixit estampat L’arbre de la vida. Es tracta d’una tela de cànem, tipus angulema, procedent de l’Índia, datada de la primera meitat del segle XVIII.

L'exposició mostra com a la ratlla del 1700 la dominació europea del món començava a ser una realitat. Anglesos, francesos, espanyols, portuguesos i holandesos controlaven les principals rutes comercials marítimes del món. La mort del monarca espanyol Carles II va originar un conflicte entre les potències europees per la seva successió, per controlar la monarquia hispànica i totes les seves colònies.

Amb el rerefons de la guerra de successió l’exposició mostra un panorama del món entorn del 1700, exposa la participació de combatents estrangers a la guerra i concretament al setge de Barcelona i finalment es fa ressò de l’exili austriacista a Viena.

L’exposició es pot visitar fins al 28 de setembre.