EL PASSEIG DE LA PLAÇA MAJOR. CATALOGACIÓ DELS MATERIALS LOCALITZATS A LES EXCAVACIONS ARQUEOLÒGIQUES

Durant els darrers mesos d'octubre i novembre el MHS ha iniciat la documentació museística dels materials  procedents de les intervencions arqueològiques realitzades en l'àmbit del Passeig de la Plaça Major i carrers adjacents, amb motiu de les obres de perllongament dels FGC i la construcció de la nova estació al passeig.

Per a realitzar aquesta feina el MHS ha comptat amb el suport de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, que contractà a l'arqueòloga i documentalista Anna Vargas Coll per aquest efecte. Aquesta professional d'àmplia experiència i llarga trajectoria ha col·laborat amb el museu en altres ocasions.

ppm2

La tasca ha consistit en individualitzar les peces més representatives del conjunt per incorporar-les a la base de dades documental del fons del museu. A cada una de les peces seleccionades se li ha assignat un número de registre, s’ha redactat la fitxa d’inventari general d’identificació  i s’ha fotografiat, la o les fotografies s’incorporen a la fitxa d’identificació.
Aquest criteri documental el MHS l’aplica a tots els conjunts de materials arqueològics que ingressen al museu procedents de les  excavacions que es realitzen dins el terme municipal.
La incorporació d’aquestes peces a la base de dades d’objectes del fons, facilita la seva ulterior utilització  tant per  les recerques i  els estudis  especialitzats com per la difusió de la història de Sabadell, ja sigui en exposicions temporals com en altres elements de difusió.