DIA INTERNACIONAL I NIT DELS MUSEUS AL MUSEU D'ART'2021.

Horari: 15 i 18 de maig. Consulteu el programa d'activitats
Lloc: Museu d'Art de Sabadell
Preu: Gratuït

Per desè any consecutiu els museus de Sabadell s’uneixen a la celebració del Dia Internacional dels Museus i la Nit dels Museus: l’Espai Cultura i L’Espai Natura Fundació 1859 Caixa Sabadell, el Museu d’Història, el Museu d’Art i el Museu de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont.

Després de la celebració de l’any passat, quan tota la programació del Dia Internacional dels Museus va ser virtual i  quan es va anul.lar la celebració de la Nit dels Museus, enguany tornem a la presencialitat, amb la programació d’unes jornades de portes obertes i diverses activitats gratuïtes per a tots els públics.

Degut a les condicions sanitàries tots els aforaments seran limitats i cal inscripció prèvia a totes les activitats

Trobareu tot el programa d'activitats dels Museus de Sabadell a:PROGRAMA D'ACTIVITATS

•  El Dia Internacional dels Museus és un esdeveniment organitzat pel Consell Internacional de Museus (ICOM) des de 1977. Un dia, el 18 de maig,  on els museus són els veritables protagonistes, obrint les seves portes i oferint una atractiva oferta d'activitats per sensibilitzar els visitants de la seva importància en el desenvolupament de la societat.

Davant el moment que estan vivint les societats actuals a nivell mundial arran de la pandèmia de la COVID-19, el Consell Internacional dels Museus (ICOM) aposta pel paper que han de jugar els museus en les societats i en el lideratge que aquests han d’assumir en el canvi de paradigma: cal repensar la relació dels museus amb les comunitats a les quals serveixen, experimentar amb nous models híbrids de consum cultural i reafirmar amb força el valor dels museus en la construcció d’un futur just i sostenible.

Així, amb el tema “El futur dels museus: Recuperar i tornar a imaginar“, El Dia Internacional dels Museus 2021 convida als museus, als seus professionals i a les comunitats a crear, imaginar i compartir noves pràctiques de (co)creació de valors, nous models de negoci per a les institucions culturals i solucions innovadores per als reptes socials, econòmics i mediambientals del present.

•  La Nit dels Museus és una iniciativa creada l’any 2005 pel Ministeri de Cultura francès i apadrinada des de 2011 pel Consell d’Europa i la UNESCO, i que aquest any tindrà lloc, també, el dissabte 15 de maig.

Les diferents administracions catalanes proposen allargar les jornades de portes obertes dels nostres museus fins les 21h., d’acord a les mesures sanitàries vigents cntra el COVID19.

La Nit dels Museus té com a objectiu fer que els museus siguin més accessibles al públic en general i en particular a un públic més jove. Vol, també, generar una xarxa de museus europeus en un esdeveniment comú, festiu i amistós.

A continuació descriurem les activitats que hem preparat al Museu d’Art:

• Descobreix les Joies dels Museus:

Tots els espais museístics de Sabadell mostraran una Joia del Museu procedent del seu fons:

-  El Museu d’Art ha seleccionat la Joia: Estudis sobre erotisme: Le bain de Diane. Oriol Vilapuig. Col·lecció Nacional d’Art Contemporani

Amb la col·laboració de la Col·lecció d'Art Banc Sabadell i la Generalitat de Catalunya.

Aquesta obra d’Oriol Vilapuig ha estat recentment adquirida per la Generalitat de Catalunya i dipositada al Museu d’Art de Sabadell, en el marc del Pla Integral de les Arts Visuals per reactivar i ampliar la Col·lecció Nacional d’Art amb obres d’artistes catalans o vinculats al context de la creació contemporània a Catalunya per tal de nodrir les col·leccions públiques.

La Col·lecció Nacional d’Art Contemporani constitueix una col·lecció amb personalitat pròpia dins la Col·lecció Nacional d’Art. Aquesta col·lecció l’integren fons i obres d’art contemporani de titularitat nacional o gestionades per institucions a les quals les lleis d’Arxius, Biblioteques i Museus, respectivament, atorguen la categoria i rang de nacionals.

La col·lecció parteix de l’anàlisi dels fons existents a les col·leccions públiques de les principals institucions catalanes i s’orienta a cobrir les absències d’artistes, estils, èpoques o tendències que es consideri que no estan degudament representades.

Aquest dibuix forma part d’un tríptic, anomenat Estudis sobre erotisme, que avui podem presentar conjuntament gràcies a la generositat de la Col·lecció d’Art Banc Sabadell, que ens ha cedit les dues obres restants, de les que n’és propietari i que són:

- L’erotisme-Georges Bataille,  2012 . Tinta i fotocòpia damunt paper. 140 x 180 cm

- Hypnos. Pascal Quignard. 2013. Tinta, guaix, postal, llapis color, carbó damunt paper. 150,5 x 204,5 cm

Els  treballs d’Oriol Vilapuig (Sabadell, 1964) adopten una metodologia propera a l’assaig. Partint de la tradició com allò preexistent, les seves propostes utilitzen mecanismes d'apropiació, cita i muntatge com a formes per generar renovats imaginaris al voltant d’experiències relacionades amb el cos, el desig, l'erotisme, la pèrdua, la por o el temps.

•  A més s’han preparat visites guiades, tallers familiars i d'altres, pel que fa al Museu d'Art:

- Dissabte 15 de maig,  a les 19.00 h.  Visita guiada a les exposicions temporals i a Descobreix la joia de Museu:  L’Home Nu, tot despullant els arquetips de la masculinitat, Llorenç Ugas Dubreuil. Tot el que no mires desapareix  i Estudis sobre erotisme: Le bain de Diane. Oriol Vilapuig. Col·lecció Nacional d’Art Contemporani. Museu d’Art de Sabadell

- Dimarts 18 de maig, a les  17. 30h.   Taller  familiar: Es primavera a la col·lecció. Per famílies amb infants de totes les edats.  Museu d’Art de Sabadell