FESTA MAJOR'2022 AL MUSEU D'ART. EXPOSICIONS, VISITES GUIADES, ITINERARIS I ACTIVITATS FAMILIARS

Horari: Consulteu el programa de la Festa Major
Lloc: Museu d'Art de Sabadell
Preu: Gratuït

Amb motiu de la Festa Major d'enguany el Museu d'Art ha preparat diverses activitats, d'interès per a tot tipus de públic.

Horari especial de Festa Major, del 3 al 5 de setembre:

- Dissabte, 3 de setembre: d’11 a 2h; 17 a 9 h.

- Diumenge, 4 de setembre: d’11 a 2h; 17 a 9 h.

- Dilluns, 5 de setembre: d’11 a 2h; 17 a 8 h.

• EXPOSICIONS PERMANENTS

5.5

La col·lecció 1875-1936:

Academicismes del segle XIX i De l’Art Nou als anys trenta.

La casa fàbrica Turull. Tot és fum, de Lluís Campmajó. Vídeo instal.lació artística permanent.

La Mirada Tàctil. Joan Vila Cinca o l’origen de l’art a Sabadell. Mòdul multisensorial

• EXPOSICIONS  TEMPORALS

- Els Cercles de Feliu Elias a Sabadell

Inauguració:  dijous,  1 de setembre  a les 17’30h.

De l’1 de setembre del 2021 al 29 de gener del 2022

Organitza: Museu d’Art  de Sabadell

Comissària: Mariona Seguranyes

Acompanyant l’exposició que aquesta tardor el Museu Nacional d’Art de Catalunya dedica a Feliu Elias, Apa, Joan Sacs, des del Museu d’Art de Sabadell teixim els cercles que es desenvolupen a l’entorn del pintor, dibuixant i crític d’art relacionats amb la ciutat de Sabadell, d’on la família era originària. El més dens és el dels germans Elias, dels quals destaquen especialment Francesc i Lluís, el primer vidrier i ceramista i el segon, dibuixant i comediògraf. També hi trobem el cercle de la continuïtat de la nissaga familiar, amb la segona generació que van desenvolupar carreres professionals com la seva filla Elvira Elias, rellevant dibuixant i il·lustradora, i Jaume Elias, prestigiós metge pediàtric, o bé Montserrat i Núria Elias Ubach, ceramistes, filles de Francesc Elias. Un segon cercle molt rellevant és el de l’entorn cultural de Sabadell, amb el qual Feliu Elias es va relacionar i va desenvolupar part de la seva carrera artística i en el qual sorgeixen noms com el del promotor cultural, editor i marxant Santiago Segura, els ceramistes Marian Burguès i Francesc Quer, el pintor Antoni Vila Arrufat o bé el dibuixant i caricaturista Gustau Vila, conegut com a Grapa. Resseguint els projectes d’arrel sabadellenca també es fan presents petits cercles d’amistat i de connexió intel·lectual de Feliu Elias amb Joan Junceda o bé Francesc Pujols.

Aquests cercles són enèrgics, atapeïts de creativitat i complicitats. Iniciem, doncs, el viatge.

•  VISITES GUIADES

Aforament limitat. Cal reserva prèvia.

- Dissabte,  3 de setembre:

.  de 17,30h. a 19h. La col·lecció 1875 – 1936. Exposició permanent i La Casa fàbrica Turull. Portes obertes a les sales de reserva.

. de 19h. a 20h. Els Cercles de Feliu Elias a Sabadell. Exposició temporal.

- Diumenge, 4 de setembre:

.  d’11,30 a 13h. La col·lecció 1875 – 1936. Exposició permanent i La Casa fàbrica Turull. Portes obertes a les sales de reserva.

. de 13h. a 14 h. Els Cercles de Feliu Elias a Sabadell. Exposició temporal.

. de 19h. a 20h. Els Cercles de Feliu Elias a Sabadell. Exposició temporal.

- Dilluns, 5 de setembre:

. de 13h. a 14 h. Els Cercles de Feliu Elias a Sabadell. Exposició temporal.

. de 19h. a 20h. LEls Cercles de Feliu Elias a Sabadell. Exposició temporal.

• ITINERARIS

foto pag itinerarisA dautocar petit

Per a públic adult.

Aforament limitat. Cal reserva prèvia.

- Dissabte,  3 de setembre:

A les 10:00 Sabadell vist pels seus artistes. Punt de trobada: Torre de l’Aigua.

Itinerari pel riu Ripoll fins la capella de Sant Nicolau.

Aprofundirem en el gènere del paisatge a través de la mirada dels nostres pintors i el contacte directe amb el nostre entorn.

- Diumenge, 4 de setembre:

A les 10:00 Les escultures del Parc Catalunya. Punt de trobada: Llac del Parc Catalunya.

A dia d’avui, als diferents barris de Sabadell podem gaudir de quasi una vuitantena d’ escultures. A l’itinerari que proposem coneixerem una mica més l’escultura de L’home de bronze d’Agustí Puig, o quina va ser la primera escultura del parc, d’Antoni Marquès, diferents plaques i motius commemoratius així com l’A de Barca de Joan Brossa.

- Dilluns, 5 de setembre:

A les 10:00 El modernisme a Sabadell. Punt de trobada: Hotel Suís, davant l’antiga estació de tren.

Reconeixement dels trets característics de l’arquitectura, la decoració i el context sabadellenc de l’època modernista a través de la visita i anàlisi de les obres clau conservades al centre històric de la ciutat.

• FAMILIA’RT

Espai estable de lliure accés i gratuít, amb activitats dirigides per a nens i nenes de 0 a 99 anys.

- Sobre la Casa Turull

- Sobre la Col.lecció 1875-1936. Exposició permanent