Josep Campeny. Font del trinxeraire

Data: 1919

Dimensions: 1,4 x 0,62 x 0,7 m

Material: Ferro i pedra

Ubicació: Cantonada Rambla / carrer de Gurrea.

Descripció: Conjunt format per una escultura de ferro colat, pintada imitant bronze i una font del mateix material amb funció de pedestal.

La figura és un nen recolzat de mig cos sobre la pilastra de la font. Amb la mà esquerra, aguanta una aixeta que forma part de l’escultura —l’altra que hi ha, que és l’hàbil, és moderna—, mentre que la dreta la té situada sobre la font. Va descalç i amb indumentària d’època. El bronze té un basament de pedra amb una pica.

Història: És una còpia exacta d'una font de 1912 situada a la confluència de la ronda de la Universitat i el carrer de Pelai de Barcelona. La figura del nen de bronze que corona una font és molt popular i pertany a un tipus d'escultura de tema anecdòtic molt freqüent a finals del s. XIX i la primeria del s. XX.