Jordi Roca. A W. A. Mozart

Data: 1992

Dimensions: 3 x 1 x 0,4 m

Material: Marbre i formigó

Ubicació: Plaça Laietana. Confluència Carrer de Covadonga / carrer de Glaceran de Pinós

Descripció: Bloc de formigó pintat de blanc sobre una base de dinou lloses de marbre de Salzburg. Una decoració de motius musicals en baix relleu decora la franja superior del bloc, mentre que al centre i desplaçat a la dreta, al formigó hi queda retallat el perfil d’Amadeus Mozart, sota del qual hi ha el text gravat següent: “Sabadell a Mozart”.

A la cara dreta hi ha gravat l’escut de la ciutat de Sabadell i l’anagrama de l’Associació dels Amics de l’Òpera de Sabadell (AAOS).

A una de les lloses de marbre del basament hi ha un baix relleu de la silueta de la ciutat de Salzburg i el text gravat següent: “Marbre d’Untersberg donat a la ciutat de Sabadell per la ciutat de Salzburg. Bicentenari de W. Amadeus Mozart (1791-1991), XXVII-X-MCMXCI”.

Història: L'escultura neix d'una iniciativa de l'Associació d'Amics de l'Òpera de Sabadell, amb motiu de les primeres Jornades de Mozart a la ciutat. Les dinou lloses de marbre del basament foren una donació de l'Ajuntament de Salzburg (Àustria). L'escultura fou inaugurada el 27 d'octubre de 1992, amb l'assistència del cònsol general d'Àustria, Jacint Soler Padró, les autoritats municipals i membres de l'AAOS.