Adolf Salanguera. Al sastre

Dimensions: 2,09 x 1,5 x 2,09 m. Mides de la figura: 1,1 x 0,6 x 0,8 m

Material: Bronze i pedra

Ubicació: Plaça del Sastre

Descripció: El monument consisteix en un bloc de pedra de Sant Vicenç de 12 tones de pes. A les cares laterals i posteriors del bloc, tres plaques de bronze de 0,78 x 0,88 m —les laterals— i 0,78 x 0,685 —la posterior—, amb decoració a mig relleu d’escenes relatives a l’ofici, inspirades en dibuixos gravats de l’artista sabadellenc Ricard Marlet. A la cara frontal hi ha gravada la història següent: “Sabadell al sastre”.

A sobre del pedestal es situa la figura del mestre sastre en bronze. És un model únic.

Història: L'escultura al Sastre la va promoure el sastre local Sr. Ignasi Ribas, amb la col·laboració de diverses entitats, l'Ajuntament i el Gremi de Fabricants. La idea va néixer en commemorar-se el 25è Certamen de Moda Masculina que va tenir lloc a Barcelona. Es tracta del primer monument erigit a aquest ofici a tot Espanya. L'escultura es va inaugurar el 22 de febrer de 1983. El 1r de setembre de 1987 l'escultura va ser lloc de trobada de sastres d'arreu d'Europa amb motiu del 22è Congrés Mundial de Mestres Sastres celebrat a Barcelona. El febrer de 2010 es produí el robatori de les dues plaques laterals de l'escultura. La placa posterior és l’única que es conserva avui.