Autor desconegut. A les víctimes de la sida

Títol: A les víctimes de la sida

Autor: No identificat

Data: 2005

Material: Ferro i granit

Ubicació: Parc del Taulí. Al centre del parc, davant d'un parc infantil.

Descripció: L'escultura consisteix en una estructura de ferro Corten, similar a un banc, sostinguda per vuit potes i amb el seient fragmentat, per mitjà de tres esquerdes soldades, en quatre parts.

Darrere el banc s'aixeca un petit monticle de gespa i cobert amb llambordes de granit gris.

Al costat esquerre, una petita placa de crom damunt la gespa acull la inscripció "UN LLOC PER A LA MEMÒRIA. En record de les persones que ens han deixat i com a símbol de la lluita contra la SIDA. Actuavallès-ACTUEM. Dia Mundial de la Sida 2005".

Història: Amb motiu de la celebració del Dia Mundial de la Sida —1 de desembre—, l’Ajuntament i Actuavallès prepararen diverses accions, entre les quals destacà la inauguració, el dia 2 de desembre, de l’escultura del parc del Taulí, en presència del president del Parlament i del president de la Corporació Sanitària.