Joan Brossa i Antoni Marquès. A de barca

Dimensions: 7,2 x 4,3 x 1,4 m

Material: Bronze

Ubicació: Parc de Catalunya / plaça de Matagalpa

Descripció: L'escultura té forma de veler amb una gran una lletra “A” majúscula inclinada, actuant de vela. Està signada “Brossa” a la popa. Representa una metàfora de la literatura com a guia del curs de la vida: la cultura i la intel·ligència fan avançar l’existència humana.

L’obra, realitzada a la foneria Barberí, amb un aliatge d’un 85% de coure, un 5% d’estany, un 5% de zenc i un 5% d’alumini mesclat amb ferro i níquel. Mesura 7,20 m d’alçada, 4,34 m l’eslora de la barca, 4,82 m la llargada total i 1,47m d’ample.

L’escultura va ser col·locada directament sobre la gespa, sense cap protecció, amb una intenció d’immeditesa practicable per part dels usuaris del parc.

Història: L’escultura va ser un encàrrec directe de l’Ajuntament de Sabadell a Joan Brossa. Atesa la dimensió ideal i metafòrica de la proposta de Brossa, es va contractar l’escultor local Antoni López Marquès, per tal de solucionar tècnicament la materialització del projecte.

La realització va anar a càrrec de la Foneria Artística Barberí de Riudellots de la Selva (la Selva, Girona).