Autor desconegut. A Catalunya i l'Estatut

Data: 2006

Material: Ferro

Ubicació: Parc de Catalunya / passeig d'A Mariña Lucense / pont del llac

Descripció: Placa rectangular de ferro Corten d’acabat rugós. Sota l’escut de la ciutat de Sabadell, es llegeix un text en cursiva que resa “La ciutat de Sabadell vol retre un homenatge a Catalunya amb motiu / de la celebració de l’11 de setembre, Diada Nacional de Catalunya” Tot seguit, una altra inscripció diu “El poble català continua proclamant avui com a valors superiors de / la seva vida col·lectiva la llibertat, la justícia i la igualtat, i manifesta / la seva voluntat d’avançar per una via de progrés que asseguri una / qualitat de vida digna per a tots els que viuen i treballen a Catalunya / (preàmbul de l’Estatut d’Autonomia del 2006 / Sabadell, setembre de 2006) ”.

Aquesta placa, fixada en el mur on reposa el pont del llac, es troba als peus del pal d’una senyera que presideix ininterrompudament la façana del parc sobre l’Eix Macià.

Història: La placa i la senyera del parc de Catalunya es van col·locar amb motiu de la celebració de la Diada nacional del 2006, amb la intenció de convertir-se en un element simbòlic permanent.

La inauguració es va fer el 10 de setembre, per mitjà d’un acte d’homenatge i una hissada de la senyera.