Josep Llimona. El Forjador

Dimensions: 2,5 x 1,2 x 1,2 m

Material: Bronze

Ubicació actual: Parc del Nord

Josep Llimona i Bruguera (Barcelona 8 d'abril de 1864 - 27 de febrer de 1934) és considerat un dels millors representants de l'escultura modernista catalana.

L'escultura original de El Forjador data de l'any 1914. A Sabadell podem gaudir d'una còpia de l'original conservat al Museu Nacional d'Art de Catalunya de Barcelona, encarregada per l'Ajuntament l'any 1984 a la Fundició Vila de Valls, amb la finalitat d'homenatjar el Treball, tal com ho demostren les dades iconogràfiques del martell, l’escarpa i el davantal; convertint-se en un autèntic referent identitari del barri.

A la ciutat de Barcelona se'n conserven tres còpies més: una al recinte de la Fira de Montjuïc i l'altra a la plaça de Tetuan. Encara hi ha una tercera versió, feta en pedra, en les fonts de la plaça de Catalunya. A la façana de la seu central de la Caixa de Sabadell (al Carrer de Gràcia) encara n'hi ha una altra versió, amb barret i feta de pedra a Sabadell .