QUINA LLAUNA! Donació del taller de llauneria de Joan Puigdomènech

Inauguració: dimecres, 31 d'agost a les 19h. En el marc dels actes de la Festa Major de Sabadell

Al Museu d'Història, del 31 d'agost de 2022 al 29 de gener de 2023

Aquesta exposició vol donar a conèixer com era fa unes dècades l’ofici de llauner, també conegut com lampista. Tot i que encara és ben actual, ha sofert una gran transformació pel que fa a materials, eines i productes emprats. Ha passat d’un món manual i artesanal a una actualitat industrial amb materials nous i productes en sèrie.

Per fer-ho comptem amb el testimoni directe de Joan Puigdomènech, amb les eines del seu taller i les explicacions que donà en l’entrevista que el 1985, cinc anys després de jubilar-se, li feu Manel Camps, publicada al “Diario de Sabadell”.

El taller estava situat al cobert del fons del pati de la casa familiar del carrer Pau Rigalt núm 22, a la Creu Alta. Funcionà del 1950 al 1980; les eines i materials d’aquest taller les donà al museu la seva filla Antònia l’any 2009