EL MODERNISME I LES FLORS. De la natura a l'arquitectura

del 6 de setembre al 8 de desembre

+ informació PDF

L'exposició "El Modernisme i les flors. De la natura a l'arquitectura" que es podrà visitar a la segona planta del Museu d'Història de Sabadell fins al 8 de desembre, vol apropar el visitant a una visió del modernisme i les flors, accessible per a tothom i amb una especial atenció als processos de fabricació de les diverses arts aplicades.

L'exposició organitzada per Oficina de Patrimoni Cultural de l'Àrea de Cultura, Educació i Esports de la Diputació de Barcelona, el Museu d'Art de Cerdanyola i Museus d'Esplugues de Llobregat compta amb obres, objectes i materials procedents de diversos museus de la Xarxa de Museus Locals. Del fons del Museu d'Història de Sabadell es mostra una reixa de finestra de ferro forjat amb aplicacions de flors, procedent d'una casa entre mitgeres del carrer Sant Antoni.

Entre finals del segle XIX i començaments del segle XX, la natura va ser la gran musa i font d'inspiració d'arquitectes i artistes. Per Europa es va estendre l'Art Nouveau; a Catalunya es va dir Modernisme. El món vegetal era el repertori més utilitzat d'aquest nou estil, que difonia valors com la llibertat creativa, la fantasia, la línia corba i la sensualitat. Els artistes i artesans van captar la bellesa del món vegetal i el van reinterpretar adaptant-lo a les arts aplicades a la construcció. Façanes i interiors es cobrien de flors, fulles i tiges en forma de vitrall, de ferro, de ceràmica o de mosaic.