Sarajevo - Sabadell. Diàleg entre dues guerres

La commemoració dels 25 anys de vincle entre Sabadell i Sarajevo va començar al novembre de 2020, coincidint amb el 25è aniversari dels Acords de Dayton i del final de la guerra dels Balcans.

Al Museu d'Història, del 31 d'agost al 30 d'octubre de 2022.

Des d’aleshores i durant tot aquest any 2022 a Sabadell s’han organitzat diverses activitats per reivindicar i posar en valor l’esperit de cooperació i solidaritat que va sorgir a la ciutat arran de la guerra dels Balcans. Recordant, alhora, aquest episodi de la història actual europea que malauradament s’està repetint, sensibilitzant per la cultura de la pau i reivindicant la resiliència dels pobles.
sarajevoweb
Totes les ciutats són diferents. Totes, però, estan definides pels mateixos objectes: calendaris, llibres, sants, joies, pistoles, fotografies, monuments, cartells, rellotges o calçotets.

Totes les guerres són diferents. Totes, però, estan definides per la violència. Sabadell i Sarajevo van patir els embats de la guerra. Sabadell, de 1936 a 1939. Sarajevo, de 1992 a 1995.

Sarajevo i Sabadell. Tan llunyanes i tan diferents. Amb la mateixa violència, però, travessant els seus calendaris, llibres, sants, joies, pistoles, fotografies, monuments, cartells, rellotges, calçotets...

...o un escenari. Sabadell va reconstruir després de la guerra el Kamerni Teatar ’55 de Sarajevo, i va donar vuit autobusos Pegaso 6038. Empatia. Ara fa vint-i-cinc anys.

L'exposició es podrà visitar al Museu d'Història de Sabadell des del 31 d'agost fins al 30 d'octubre.