El dimarts 26 d'abril s'ha formalitzat aquesta donació en roda de premsa al MHS.

Josep Cusidó, Jordi Marminyà i Josep M. Peret, membres del Grup de Teòrics Tèxtils del museu, són els autors de l’anomenat Diccionari Tèxtil de Sabadell,  un exemplar únic que conté un conjunt de mostres vives procedents de la col·lecció de mostraris del MHS (4.000 volums d’entre 1851 i 2000) i que és fruit del treball de catalogació de la col·lecció i de l’esforç per a sintetitzar la terminologia vinculada amb la producció de roba d’home i de dona (dos volums).

Aquesta obra esdevé la síntesi de molts anys de col·laboració del grup de teòrics tèxtils, i fou el nucli del muntatge de l’exposició Diccionari dels teixits a Sabadell, que es pogué visitar del 4 de setembre del 2014 al 30 de maig del 2015. Hi tingueren un espai destacat els dos volums del diccionari.

Amb aquesta donació els autors del Diccionari van més enllà de l’exposició de l’obra i en fan cessió a la ciutat davant dels mitjans de comunicació. En una tasca que sempre agraïrem des des del MHS, aquest col·lectiu de persones expertes no deixen mai d'explicar-nos què ha significat per a ells la seva experiència, per què s’han constituït en associació, com pensen continuar la seva feina, i totes les esperances que tenen posades en la construcció  del nou Museu Tèxtil de la Indústria Llanera a la Ciutat, una reivindicació que els ha acompanyat des de fa dècades.

Naturalment, la ciutat els ha d’estar agraïda, i d’aquí l’acte formal d’aquesta donació.