ELS RETRATS DE L’EXPOSICIÓ PERMANENT DEL MUSEU D’ART PROTAGONISTES DEL “SEGUINT EL FIL” D’AQUEST CURS

“Seguint el fil” és una activitat promoguda per la regidoria d’educació de l’Ajuntament de Sabadell i dirigida als alumnes de cicle superior d'educació primària.

Un escriptor/a de Sabadell o relacionat amb la ciutat, comença una narració que es publica a Internet i els grups d'alumnes participants de cada classe, van continuant la història durant els tres trimestres del curs com a grup, organitzats seqüencialment.

Aquest any el conte porta per títol “El secret del Museu d’Art”, i el primer capítol escrit per Anna Fité es diu “Un fum blanquinós”.

L'escriptor/a dóna orientacions als alumnes i al professorat sobre la forma d'escriure, els personatges, el ritme, l'estructura, el títols, etc. Finalment, queden construïdes tres o quatre històries (Fils) diferents amb l’activitat col·laborativa de tots el grups.

Els alumnes il·lustren la narració amb els seus dibuixos, relacionats amb el capítol que han elaborat o els seus protagonistes.

Durant el tercer trimestre, tots els grups classe participen d’una trobada amb l’autor/a i la resta de grups que han creat el mateix Fil o història. És el moment de compartir, preguntar, aclarir i aprendre sobre l’activitat i la professió d’escriure.

A mida que es van construint els capítols, es van configurant els Fils que es poden visualitzar en un blog de la Regidoria d'Educació, on tant el mestre com els alumnes i l'autor/a, hi participen activament.

Els objectius de l’activitat són:

- Desvetllar la imaginació de l'alumnat per a la creació literària.

- Motivar lúdicament els nois i les noies per a la gran aventura d'escriure.

- Fer un treball cooperatiu amb diferents centres, compartint una mateixa història.

Les competències bàsiques són:

-Competència artística i cultural

- Competència comunicativa lingüística i audiovisual

- Competència d'aprendre a aprendre

Més informació sobre “SEGUINT EL FIL”: http://seguintelfilsbd1617.blogspot.com.es/