COL·LABORACIÓ DEL MHS AMB EL MEMORIAL LLUÍS COMPANYS

En el marc dels actes commemoratius del 76è aniversari de l'afusellament del President Companys, el Memorial Lluís Companys de Sababell ha programat una conferència sobre la reparació i la memòria històrica: Memòria i reparació: la Llei de memòria històrica dins del procés constituent, a càrrec de Toni Bou, psicòleg clínic de l'àmbit sanitari i coordinador d'ERC de Memòria Històrica i de la querella per l’afusellament del president Lluis Companys que va ser presentada per ell i 47 càrrecs electes més l’octubre de 2013 a Buenos Aires.

Després d'aquesta conferència, que tindrà lloc al Teatre Principal de Sabadell (c. de Sant Pau, 6), a les 19'30 h, es farà una visita guiada pel MHS a l'antic edifici del Cercle Republicà Federal de Sabadell, el Círcol tal com es coneixia a l'època. L'edifici va ser construït segons un projecte de l'arquitecte Miquel Pascual i Tintorer, es va inaugurar l'any 1888, i al llarg de molt temps ha passat moltes vicissituds polítiques, socials i culturals, però conserva intactes molts valors patrimonials i històrics, atès que bona part dels espais arquitectònics originals es conserven en molt bon estat.

Façana principal del Cercle Republicà Federal de Sabadell, per l'antic accés del carrer de Jardí (1888) i detall de la sala de ball. Sabadell, gener i febrer de 2016 (fotografies: Genís Ribé / MHS).

Actualment l'edfici acull l'Orquestra Simfònica del Vallès i els Amics de l'Òpera de Sabadell, i té el seu accés pel carrer de Narcís Giralt, 40.

Activitat gratuïta i de lliure accés.