PRESENTACIÓ DEL DOCUMENTAL "BARCELLONA FERITA APERTA"

Sobre els bombardejos dels anys 1938-1939 a Barcelona. Al Centre Cultural de Torre-romeu, el MHS col·labora en l'acte de presentació. Dissabte 28 de gener, a les 20h.

En un acte organitzat per l’entitat Sabadell per la República, el Centre Cultural de Torre-romeu acull el proper dissabte 28 de gener, a les 20 h del vespre, la projecció de Barcellona Ferita Aperta (Barcelona ferida oberta), un documental de Mónica Uriel centrat en els bombardeigs de l’aviació italiana sobre Barcelona durant la guerra civil,  uns fets traumàtics que van canviar la vida de la població de la  ciutat. El film el protagonitza el fill d’una de les víctimes d’aquells  fets.

La cinta desprèn, malgrat el rerefons tràgic, un missatge d’esperança  cap al present. El film narra la trobada entre la filla  d’un dels pilots italians que van deixar caure bombes sobre la ciutat i  el fill d’una de les persones que van perdre la vida a conseqüència  d’aquelles operacions. És una trobada emotiva amb la qual els descendents de les víctimes i  dels botxins miren de tancar, prop de 75 anys després dels fets, velles  ferides. El documental mostra imatges  inèdites enregistrades per l’aviació feixista italiana durant aquells bombardejos.

La presentació del documental comptarà amb la presència, a la taula de convidats, de la directora del documental, Mònica Uriel, d’un representant de Sabadell per la República i de Genís Ribé, historiador i tècnic del MHS, que farà una breu introducció històrica al conjunt d’aquells esdeveniments. Col·laboren en l’organització d’aquest acte el centre Cultural de Torre-romeu i l’Ajuntament de Sabadell.

+ INFO: http://www.sabadellperlarepublica.cat/...