La repressió del 'Tribunal de Orden Público' a Sabadell. TOP SABADELL 1963-1977

Infografia TOPweb

L'exposició és el resultat d'una investigació realitzada per un grup de treball format per Glòria Dalmau Pons, Josep Farrés Quesada, Roque Lucas Sánchez, Juan Ignacio Valdivieso i Antonio Rodriguez Galián, sota l'impuls de la Fundació Bosch i Cardellach i de Comissions Obreres, i vol donar a conèixer, especialment a les noves generacions, un dels elements repressors que la dictadura va fer servir en contra de la lluita antifranquista.

En el context dels darrers anys de la dictadura franquista, l'exposició presenta les característiques fonamentals de les 150 sentències que van dictar-se sobre les persones que vivien a la nostra ciutat, analitzant els anys amb més sentències, les edats i procedència dels processats, els barris on vivien, les seves professions, afiliació política, els delictes pels quals van ser processats i els advocats que els van defensar.

L'exposició, comissariada per Antonio Rodríguez Galián, també incorpora alguns exemples de les sentències rebudes, la relació de les persones processades pel TOP a Sabadell i un recull d'entrevistes realitzades a alguns processats, familiars i advocats, i es podrà visitar fins al 30 d'abril al Museu d'Història de Sabadell, per exposar-se posteriorment en diversos centres cívics de la ciutat.

Opuscle exposició

Audiovisual amb entrevistes a represaliats, familiars i advocats.

Full de sala