Itinerari: Les riuades de 1962

Horari: Diumenge 29 de setembre, de 11 a 13h
Lloc: Museu d'Història de Sabadell
Preu: Gratuït

Per recordar la nit tràgica del 25 de setembre de 1962, des del Museu d'Història us proposem l'itinerari "Les riuades de 1962".

El recorregut es centra en l’episodi de  les riuades de 1962, que van provocar a Sabadell 32 morts, d’acord amb les xifres oficials, i uns 700 a les diverses localitats vallesanes afectades. En la passejada es veuran especialment els indrets propers al barri de Sant Oleguer –on els aiguats van fer més destrosses, entre ells la fàbrica de cal Grau i les cases de cal Sec. Veurem també les obres fetes al riu en el marc del Parc Fluvial, justament per pal·liar els efectes de noves possibles avingudes. Amb l’ajut d’imatges històriques i de documents sonors recrearem el que va significar per la ciutat aquella tragèdia i les conseqüències que va portar.

Can Grau riuades

La fàbrica Grau S.A inundada després de les riuades de 1962.- Autor: Carlos Pérez de Rozas/ Arxiu Històric de Sabadell.

Vídeo Riuades 1962