Projecció audiovisual Espagne: un tremblement de ciel

Horari: Dijous 26 de setembre a les 18:30
Lloc: Museu d'Història de Sabadell
Preu: Gratuït

El Museu d’Història projectarà un vídeo del cineasta William Klein sobre les riuades del 62

Xavier Valls Subirà, (Barcelona, 18 de setembre de 1923 - 17 de setembre de 2006), fou un artista instal·lat a París que, no obstant, no va perdre mai la seva relació personal i familiar amb el poble que l’havia vist néixer, Horta. A La meva capsa de Pandora, una obra autobiogràfica (Quaderns Crema, 2006), Xavier Valls fa esment d’haver-se desplaçat, l’any 1962, al Vallès amb motiu dels forts aiguats de la nit del 25 de setembre. Hi anà, diu, acompanyat del cineasta William Klein, que en filmà les conseqüències.

El MHS, amb l’ajut inestimable de Joaquim Sala-Sanahuja, ha localitzat aquest film a l’INA, és a dir, a la Filmoteca nacional francesa. Té una durada de 10:59 minuts i és molt interessant, tant per la qualitat de les imatges com per la mirada del cineasta. En aquesta sessió, Joan Comasòlivas, director del MHS, i Joaquim Sala-Sanahuja emmarcaran els fets i el context en què aquesta pel·lícula es va filmar, i posteriorment es durà a terme la seva projecció.

Activitat organitzada conjuntament amb Drets Civils en el marc del programa de memòria Democràtica.

cartell riuades