GUIES EN BRAILLE I VÍDEOS AMB LLENGUATGE DE SIGNES AL MUSEU D'ART

NOU MATERIAL ACCESSIBLE DE L’EXPOSICIÓ PERMANENT

El Museu d’Art de Sabadell continua treballant per fer més accessible el seu contingut a les necessitats de tots els públics i avançar, així, cap a la inclusió plena.

Per aquest motiu, i gràcies a l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, podreu trobar noves guies de l’exposició permanent en Braille (català, castellà i anglès) i també vídeos en llenguatge de signes, que es sumen al mòdul " La mirada tàctil" que obre l’exposició permanent.

Els vídeos es poden descarregar a través d’un QR que es troba a l’expositor situat a l’entrada de la sala , o al canal de Youtube de la Mirada Tàctil de la Diputació de Barcelona.

Més informació: https://www.diba.cat/web/opc/mirada_tactil

Des de l'any 2007, l'Oficina de Patrimoni Cultural, desenvolupa diferents accions per garantir l’accessibilitat dels museus i el patrimoni a tots els usuaris, inclosos els col·lectius que pateixen algun tipus de discapacitat sensorial, física o cognitiva.

Les accions realitzades a través del Programa La Mirada Tàctil exploren els potencials comunicatius de les diferents col·leccions per potenciar, en funció de la seva tipologia i característiques, les accions multisensorials idònies per a fer-les accessibles.

Mitjançant plantejaments, tàctils, auditius, sonors, olfactius i utilitzant tant les noves tecnologies com els recursos analògics, les accions efectuades, a més de garantir l’accés a col·lectius amb discapacitats, enriqueix la visita del conjunt d’usuaris afavorint experiències i vivències més personals i emotives del patrimoni.