LA XARXA DE MUSEUS D'ART DE CATALUNYA FA PÚBLIC UN CENS DE MÉS DE 1.300 ARTISTES

Coincidint amb el #8M, els 25 museus que formem part de la Xarxa de Museus d'Art posem a l’abast de tothom un cens amb més de 1.300 artistes identificades a les seves col·leccions i presentem el testimoni d'algunes d'elles a través d'entrevistes.

ACCEDEIX AL PROJECTE ‘ARTISTES. FEMENÍ PLURAL’

Encapçalada pel Museu Nacional, la Xarxa i la seva comissió de Feminismes i identitats lideren el projecte ‘Artistes. Femení plural‘ com a una acció estratègica que té per objectiu completar i enriquir el paper actiu de la dona en la creació artística i incorporar-lo en el relat dels diferents museus que la integren.

Des del 2019 la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya està impulsant la recerca i l’estudi de les artistes que formen part de les seves col·leccions amb la idea de rescatar-les de l’oblit i recuperar-ne l’obra i la memòria. Es treballa amb l’objectiu de reivindicar el paper que les artistes han tingut en l’art català i amb la necessitat de generar noves recerques per posar en valor i difondre les seves creacions.

Dirigit per la investigadora i historiadora de l’art Elina Norandi, aquest cens posa a l’abast de tothom la identificació de més de 1.300 artistes des del segle XVII fins als nostres dies, amb una presència majoritària d’artistes contemporànies.

Es pot consultar a la pàgina web de la xarxa i la seva pretensió és crear una genealogia artística femenina al nostre país per tal d’aprofundir tant en l’àmbit museístic com en l’acadèmic i afavorir la detecció de mancances en les col·leccions públiques, així com estimular l’increment d’obres d’artistes a través de noves adquisicions.

Consultable a:

- A la imatge inferior dreta destaquem l'obra de l'artista MARIA TERESA BEDÓS (Sabadell, 1906 – Blanes, 1988)

Festa, 1957. Oli s. tela. Donació de l’autora . III Premi de la III Biennal d’Art de Sabadell. Col.lecció Museu d'Art de Sabadell

- A "Veu i Memòria" destaquem l'entrevista a l'artista sabadellenca MONTSERRAT SENSERRICH.