PLATS D'ART DE XAVIER ORIACH PER AL III MEMORIAL ÀLEX SEGLERS

El dimecres, 1 d’octubre, ha tingut lloc, l’acte de lliurament del III Memorial Àlex Seglers; els Plats d’art de Xavier Oriach han estat els guardons que s’han entregat a les persones i entitats proposades.

En aquesta edició, el jurat del Memorial ha acordat, per unanimitat, guardonar Miguel Àngel Aguilar, a proposta de la Comissió de la Convivència de l’Ajuntament de Sabadell, per la seva contribució en l’àmbit de la justícia, per la defensa dels drets humans i la lluita contra la discriminació de tot tipus; i a l’Associació Àkan per la seva tasca diària d’atenció a les persones en situació de vulnerabilitat i per la seva tasca de conscienciació social sobre els reptes que implica la immigració en un país d’acollida.

L’acte ha estat conduit pel redactor de La Vanguàrdia, Plàcid García-Planas. El Memorial vol reconèixer a persones i entitats que treballen per a la cohesió social a partir del Pacte dels Valors per la Convivència, fomentant el diàleg en la diversitat de creences i conviccions, defensant els drets humans, en especial de les persones més vulnerables, i els principis democràtics i en el compromís social vers la millora de la societat.

Plats d’Art

Plats d’Art recull la idea de fa més de cent anys. A l’exposició permanent del Museu d’Art de Sabadell La col·lecció 1875-1936, a l’apartat dels Academicismes del segle XIX, es reflecteix l’activitat artística de la nostra ciutat de fa dos segles; en l’espai dedicat al paisatgisme es pot apreciar el treball realitzat pel ceramista Marià Burguès i els pintors Llorenç Lladó i Ramon Quer, un treball acurat i molt significatiu d’un període en què els postulats estètics imperants de l’època seguien els cànons més tradicionals, sempre, però, amb una gran qualitat formal. L’atmosfera i l’elegància descriptiva d’aquell moment captiven l’espectador contemporani per la singularitat de l’objecte.

S’ha recollit aquesta idea de col·laboració que permet perpetuar l’esperit d’una època sota un prisma contemporani i amb una mirada respectuosa cap al passat artístic immediat de la ciutat de Sabadell. Plats d’art són unes peces d’inestimable valor i raresa, que simbolitzen la vitalitat artística de la nostra ciutat.

S’ha promogut la complicitat entre diversos artistes locals, els plats ceràmics els ha elaborat el ceramista Lluís Clapés, amb acabats i tècniques diverses segons les indicacions i els suggeriments de cada artista. Alfons Borrell, Fina Miralles, Xavier Oriach i Agustí Puig els han pintat a mà i els han signat al revers.

Aquestes obres s’han fet gràcies a la contribució desinteressada dels artistes i a la col·laboració de la Fundació Obra Social La Caixa.

Memorial Àlex Seglers

L’Àlex Seglers des de la seva vessant professional i acadèmica, com a expert en el fet religiós, ens ha deixat un gran llegat en l’àmbit de la convivència. Conseqüent amb les seves pròpies creences i conviccions, el professor Seglers va acostar les legislacions estrangeres i nacionals en el camp de la religió a diferents grups i col·lectius. Va fer possible, en innombrables ocasions, que el fet religiós, evitant confrontacions estèrils, formés part de la convivència amb el compromís de compartir espais i valors.

El Memorial Àlex Seglers té per objecte atorgar un reconeixement a la tasca feta per persones individuals o entitats en la promoció dels valors que sustentin la convivència a Catalunya i que prenguin com a base comuna del respecte a la diversitat de cultures, de creences, que contribueixin al diàleg entre persones de diverses creences i per la defensa dels drets humans i dels valors del món contemporani.

El Memorial Àlex Seglers es concedeix anualment. El jurat està integrat per diferents persones representants de l'Ajuntament de Sabadell, representants de les entitats i organismes col·laboradors així com per experts en matèria de Drets Humans i representants de la diversitat de creences i conviccions.