EL PROJECTE "LA MIRADA TÀCTIL", GUARDONAT ALS IX PREMIS SOLIDARIS D'ONCE CATALUNYA

El projecte "La Mirada Tàctil", que impulsa la Xarxa de Museus Locals de la Diputació, i que està present al Museu d’Art de Sabadell amb el mòdul multisensorial: Joan Vila Cinca. Els inicis de l’art a Sabadell, ha estat mereixedor del guardó en reconeixement a iniciatives de les administracions públiques dels IX Premis Solidaris que atorga l'ONCE Catalunya.

Els Premis Solidaris ONCE Catalunya reconeixen aquelles persones, entitats, institucions, mitjans de comunicació i administracions que realitzen una labor solidària en el seu entorn d'influència i procuren la inclusió social de tota la ciutadania, la normalització, l'autonomia personal i l'accessibilitat universal. Els premiats destaquen per la seva sensibilitat social, la seva llarga trajectòria i la seva dedicació en pro dels drets socials dels més desafavorits.

A més de "La Mirada Tàctil" de la Diputació de Barcelona, han estat guardonats en aquesta edició la Fundació Ampans (en la categoria Institució, Organització, Entitat o ONG), Marcos Bajo (categoria Persona Física), la Fundació Mas Albornà (categoria Empresa) i el programa de Televisió de Catalunya "Capacitats" (categoria Projecte de Comunicació).

Els Premis Solidaris ONCE Catalunya s'atorguen des del 2001 i des de llavors l'han rebut, entre altres, Miquel Martí i Pol, Josep Maria Espinàs, Pere Casaldàliga, Isidre Esteve, el Pare Manel, Anna Vives, Borja Corcóstegui i les fundacions de Vicente Ferrer o Pasqual Maragall. El lliurament de l'edició d'enguany es farà el dijous 29 d'octubre, a les 19.15h, a l'Auditori ONCE Catalunya.

"La Mirada Tàctil", una nova forma de visitar els museus: Des del 2007, la Diputació de Barcelona està desplegant "La Mirada Tàctil" a la Xarxa de Museus Locals, un programa per fer accessible el patrimoni i els seus continguts als visitants amb discapacitat visual, ceguesa, dificultats auditives o mobilitat reduïda, i que posa a l'abast de tots el ciutadans una interpretació multisensorial del patrimoni cultural de la demarcació.

Per més informació: http://www.diba.cat/web/opc/mirada_tactil