UNA PEÇA EXCEPCIONAL INGRESSA AL MHS

Es tracta d’una màquina combinada de treballar la fusta construïda a Sabadell per l’empresa Jaime Argemí. Estava instal·lada a l’antiga fusteria Duch del c. la Lluna, 21 de Sabadell, des de fa més de 80 anys.

Marca del constructor i inicials V D del propietari                 La màquina a sobre el transpalet

Per traslladar-la des de la seva ubicació original, al fons de tot de la finca,  fins al magatzem del Museu d'Història, vam necessitar l'ajut d'un transportista especialitzat i avesat a desmuntar i traslladar maquinària.

Primer de tot alliberàrem la màquina, que estava collada a terra, seguidament amb l'ajut d'un gat hidràulic la disposàrem sobre el transpalet. Com que no passava per les portes desmuntàrem la taula i també aixamplarem les portes amb l'ajut d'un paleta.

Desmuntant la taula                                                         Descargolant la taula

Treient la màquina pel passadís, cap el carrer                  Descarregant la màquina al magatzem del Museu